Browsing by Author "Demirezen, Mehmet"
Now showing items 1-13 of 13
-
An analysis of the intonation perception problems of junior high school students in sentences with phrasal verbs
Yıldırım, Asude (Ufuk Üniversitesi, 2020)İngilizce'nin temel sistemini deyimsel fiiller olmadan anlamak zordur. Deyimsel fiiller İngilizce dilinde önemli bir rol oynadığından, öğrencilerimize cümlelerde doğru tonlamalarını öğretmek esastır. Deyimsel fiillerin ... -
The auditory perception of north american English diphthongs in vocabulary items by english teachers in Turkey
Çorakçı, Neslihan; Demirezen, Mehmet (2020)Diphthongs are double vowel sounds made by combining two vowels in the same syllable.During their articulation in the oral cavity, the first vowel sound glides onto the next vowelfrom one position of the mouth to another ... -
The auditory recognition of british english (bre) dipthongs by twelfth grade mone students in Turkey
Sınlık, Özge (Ufuk Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, aynı okulda bulunan 12. sınıf dil öğrencilerinin daha önce deneyimlemediği İngiliz İngilizcesindeki ikili seslilerin (Dipthongs) işitsel algısı incelenecektir. Beş şıklı çoktan seçmeli ön test ile tüm ikili ... -
Comparison of the impacts of different multimodalities on incidental L2 vocabulary learning
Çekiç, Ahmet; Demirezen, Mehmet (2020-06)Multimodality of input in incidental L2 vocabulary learning has recently been a topic of interest among language acquisition researchers, yet the results have been somewhat contradictory. This study seeks to compare ... -
Developing a model for teaching the problematic vocabulary items by computer
Demirezen, Mehmet (2018)This study proposes a new design of computer-based vocabulary teaching learning and teaching activity so as to enhance opportunities for learners to expand their vocabulary knowledge. There are a lot of opportunities on ... -
A discussion of the ins and outs of L2 pronunciation instruction: a clash of methodologies
Bakla, Arif; Demirezen, Mehmet (2018)The value attached to pronunciation has kept changing continually in the methodological history of language instruction. Depending on the nature of methodological considerations that dominated research and teaching agenda, ... -
English instructors' stress: A contrastive analysis between public and foundation universities
Pulatsü, Gülsen (Ufuk Üniversitesi, 2020)Bu çalışma, Ankara'daki devlet ve vakıf üniversitelerinde çalışan İngilizce okutmanlarının mesleki stres faktörleri ile ilgili karşılaştırmalı bir analiz yapmak ve mesleki stres puanları ile cinsiyet, toplam okutmanlık ... -
The perceptions of ELT majors on the difficulties of listening comprehension
Mermer, Tuğçe (Ufuk Üniversitesi, 2020)Ufuk Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'nde 161 öğrenci ile yürütülmüş olan bu çalışma, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'nde okuyan öğrencilerin dinleme-anlama zorlukları üzerine algılarını saptamak için tasarlanmıştır. ... -
The perspectives of instructors and learners about using L1 in preparatory schools
Gürbüz, Aslı (Ufuk Üniversitesi, 2020)Anadil (L1) kullanımı, yaklaşım ve yöntemlerdeki değişiklikler nedeniyle yabancı dil öğretimi alanında her zaman en tartışmalı konulardan biri olmuştur. Bazıları sınıfta L1 kullanımına kesinlikle karşı çıkar, diğerleri ise ... -
Recognition of [æ] and [?] vowels of english by translation and literature students
Türkay, Kemal (Ufuk Üniversitesi, 2020)Bu çalışma Türkiye'de bir vakıf üniversitesinde lisans düzeyinde öğrenim gören Mütercim Tercümanlık (İngilizce) ve İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin İngilizce'deki [æ] ve [?] seslerini algılamadaki başarılarını ... -
The written perception of North American English (NAE) longvowels by non-native English foreign language instructors in Turkey
Çakırcalı, Melek (Ufuk Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, ana dili Türkçe olmayan Yabancı Dil üniversite öğretmenlerinin Amerikan İngilizcesindeki uzun ünlülerin telaffuzunu gerçekleştirdikleri fonetik süreci analiz etmektir. Bu nedenle çalışmanın amacı, ... -
The written, auditory perception and production of north american english diphthongs by non-native English teachers in Turkey
Çorakçı, Neslihan (Ufuk Üniversitesi, 2019)Bu çalışma; Milli Eğitime bağlı ortaokul ve liselerde halen çalışmakta olan ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin çift sesleri yazılı ve dinleme testlerindeki algılarını gözlemlemek ve bu sesleri telaffuzlarını ... -
/æ/ versus /?/: Vowel fossilization in the pronunciation of Turkish English majors: Rehabilitation 1
Demirezen, Mehmet (2017)In North American English (NAE) and British English, [æ] and [?] are open vowel phonemes which arearticulated by a speaker easily without a build-up of air pressure. Among all English vowels, the greatestproblem for most ...