Browsing by Author "Karabıyık, Ceyhun"
Now showing items 1-16 of 16
-
Analyzing negative transfer effect in writing and speaking skills of university preparatory school Turkish L1 students
Eşdur, Fatma Melike (Ufuk Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, ikinci dil olarak İngilizce öğrenen ve anadili Türkçe olan, Türk Hava Kurumu Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğrencilerinin yazma ve konuşma becerilerinde negatif transferin etkisinin varlığını ya da yokluğunu ... -
Development and validation of the foreign language learning effort scale for Turkish tertiary-level students
Karabıyık, Ceyhun; Mirici, İsmail Hakkı (2018-08-06)Current research indicates learning effort to be an important determinant of success in learning, yet the field of education lacks an adequate scale for quantifying foreign language learning effort. The Foreign Language ... -
Exploring preparatory school EFL learners' beliefs about language learning
Çetin, Soner (Ufuk Üniversitesi, 2019)Temel amacı Gazi Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencilerinin dil öğrenme inançlarını araştırmak olan bu çalışma farklı bölümlerden 500 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma ayrıca öğrencilerin dil öğrenme ... -
Foreign language anxiety: A study at Ufuk University Preparatory School
Karabıyık, Ceyhun; Özkan, Neslihan (2017)The number of studies carried out regards the effects of certain demographic variables on Foreign LanguageAnxiety (FLA) is rather limited in the English as a foreign language (EFL) context. Besides, the findings of ... -
Foreign language learning motivation: A study at Atılım University preparatory school
Yıkılmaz, Halil (Ufuk Üniversitesi, 2020)Yapılan bu çalışma cinsiyet ve farklı yaş gruplarını göz önünde bulundurarak öğrencilerin motivasyonunun- iç ve dış motivasyon ya da motivasyonsuzluğun- ikinci dil öğreniminde etkisine ve iç ve ya dış motivasyonun herhangi ... -
Intention as a mediator between attitudes, subjective norms, and cyberloafing among preservice teachers of english
Karabıyık, Ceyhun; Baturay, Meltem Huri; Özdemir, Muzaffer (2020-11-18)Learning and teaching is fostered to a great deal by technology. Cell phones and internet can be utilized as effective tools in providing extended and diversified learning opportunities as well as promoters of learning ... -
Interaction between academic resilience and academic achievement of teacher trainees
Karabıyık, Ceyhun (2020)This study sought to explore the interaction between academic resilience and academicachievement as measured by Grade Point Average (GPA). To this end, the Academic ResilienceScale (Cassidy, 2016) consisting of 30 items ... -
Learner autonomy: Comparing instructors' and students' views in the higher education efl context
Uysal, Zeynep Gizem (Ufuk Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, öğrenen özerkliğinin genel noktalarını göz önünde bulundurarak, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği yükseköğretim kurumlarında hem öğrencilerin hem de öğretim görevlilerinin öğrenen özerkliği hakkındaki ... -
Motivations and perceptions concerning teaching English as a career: A study with pre-service English language teachers
Çiftçi, Betül (Ufuk Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce öğretme konusundaki motivasyonlarını ve algı düzeylerini ve kariyer planlarını araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmaya Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde (ODTÜ) İngilizce ... -
Predictors of online course satisfaction of turkish learners of english at a turkish university
Erdem, Gülseli (Ufuk Üniversitesi, 2021)Öğrencilerin geleneksel sınıf ortamı ve zamanına bağlı kalmadan yüksek kalitede eğitim almalarını sağlayan çevrimiçi öğrenme, tüm dünyada artan bir şekilde eğitim ortamlarına dahil edilmekte ve öğrenci memnuniyeti, çevrimiçi ... -
Predictors of willingness to communicate (WTC) in and outside of the classroom: A study on Turkish EFL students
Temiz, Özlem (Ufuk Üniversitesi, 2021)Dil öğrenenlerin bireysel farklılıklarının (ID) incelenmesi, ikinci dil çalışmalarında uzun bir geçmişe sahiptir. Yabancı bir dilde yetkin bir aşamaya ulaşılmasına katkıda bulunan çok sayıda bireysel faktörün olduğu ... -
A qualitative study on instructors' attitudes, readiness, and challenges toward flipped teaching in preparatory schools
Yılmaz, Tuğçe (Ufuk Üniversitesi, 2020)Bu nitel çalışmanın ana amacı, hazırlık okulunda görev yapan öğretim görevlilerinin ters-yüz eğitim yöntemi hakkındaki görüşlerini incelemektir. Çalışmanın diğer bir amacı, öğretim görevlilerinin ters-yüz eğitim modelini ... -
THE RELATIONSHIP BETWEEN STUDENT ENGAGEMENT AND TERTIARY LEVEL ENGLISH LANGUAGE LEARNERS’ ACHIEVEMENT
Karabıyık, Ceyhun (2019)The aim of this study was to investigate the interaction between student engagement andachievement. The study sample was composed of 296 at Ufuk University in Ankara, Turkey.The participants were enrolled in the intensive ... -
A research on distress tolerance and burnout levels of EFL teachers – Ankara example
Hazımlı, Arzu (Ufuk Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada İngilizce öğretmenlerinin sıkıntıyı tolere etme ve tükenmişlik düzeylerinin yaş, deneyim, iş yükü, cinsiyet ve medeni durum değişkenleri yönünden incelenip, sıkıntıyı tolere etme ve tükenmişlik düzeyi ilişkisinin ... -
Students' attitudes towards and beliefs about task based language teaching and its effects on language self-efficacy beliefs
Akın, Aslıhan (Ufuk Üniversitesi, 2020)Bu çalışma Özel Amaçlı İngilizce Sınıflarında ,Görev Temelli Dil Öğretimi yönteminin kullanılmasına karşı öğrenci tutumunu ve yöntemi kullanmanın, öğrencilerin İngiliz Dili Öz-yeterlik inancına yansımasını araştırmayı ... -
A study on using visual elements in assessing listening comprehension
Tümer, Meriç (Ufuk Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği bir ortamda görsel ögelerin dinleme kavrayışı üzerine olan etkisini incelemeyi hedeflemektedir. Atılım Üniversitesi'nden 100 adet B1 (CEFR) seviyesinde ...