Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

A Review about Childhood Sexual Abuse Treatment and Prevention Strategies

dc.contributor.authorDedeler, Meryem
dc.contributor.authorÖpöz, Tuğçe
dc.contributor.authorÖztürk, Cansu
dc.date.accessioned2019-03-13T09:54:49Z
dc.date.available2019-03-13T09:54:49Z
dc.date.issued2016-01-14
dc.identifier.citationDedeler, M., Opoz, T., & Ozturk, C. (2016). Çocukluk çağı cinsel istismarına yönelik tedavi ve önleme yaklaşımları: Bir gözden geçirme.Ayna Klinik Psikoloji Dergisi, 3(1), 28-43. https://doi.org/2148-4376
dc.identifier.issn2148-4376
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14065/1562
dc.description.abstractBu derlemenin amacı, çocuk istismarı ve ihmali hakkında genel bir bilgi vermek ve istismar ve ihmale uğramış çocuklara uygulanacak terapötik yöntemleri özetlemektir. Derlemede istismar türlerinden fiziksel, duygusal, cinsel istismar ve çocuk ihmalinin tanımları yapılmış ve istismarın çocuk üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri belirtilmiştir. Özellikle cinsel istismara odaklanan derlemede cinsel istismar hakkında genel bir giriş yapıldıktan sonra cinsel istismara yönelik tedavi yaklaşımları ve cinsel istismarı önleme çalışmaları özetlenmiştir. Cinsel istismara yönelik tedavi yaklaşımları genel olarak çocuğun istismara uğradığı çevreden uzaklaştırılmasını, istismar uygulayan kişiyle çocuğun ilişkisinin kesilmesini, çocuğun işlevsel olmayan inançlarıyla ve olumsuz duygularıyla başa çıkılmasını, çocuğun kendisine olan saygısının artırılmasını, değerli olduğunu hissetmesine yardımcı olunmasını kapsamaktadır. Cinsel istismarda Bilişsel- Davranışçı Terapi (BDT), oyun terapisi gibi tedavi yaklaşımları kullanılmaktadır. Ayrıca, çocuğun öyküsünü anlatmasına yardımcı olmak amacıyla çizimler, hayvan destekli terapi, kitap ve öyküler, kum havuzu gibi yöntemler kullanılmaktadır. Cinsel istismarı önleme çalışmaları ise hastanelerde Çocuk Koruma Birimlerinin oluşturulmasını, toplumun bilinçlendirilmesini, çocuğa sosyal beceri eğitimi verilmesini, çalışma kâğıtlarını ve okullarda uygulanan psiko- eğitim çalışmalarını kapsamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis review aims to give general information about child abuse and neglect, and summarizes therapeutic methods that can be used while working with abused and neglected children. The review includes general definitions of physical, emotional, and sexual abuse, and child neglect; and their short and long term effects on the children. This review focuses on especially sexual abuse, and covers the definition of sexual abuse, its effects on the children, the therapeutic methods that can be utilized in sexual abuse, and the prevention programs. Therapeutic methods include moving the abused child away from the environment in which the sexual abuse occurred, breaking connections between the abused child and the abuser, dealing with the child’s negative feelings and beliefs, increasing the child’s self- respect, and helping the child feel precious. Cognitive Behavioral Therapy and Play Therapy can be used in sexual abuse. Moreover, drawings, sandbox, animal supported therapy, books and storytelling can be used in working with sexually abused children. In terms of prevention programs, child protective units should be established in the hospitals. The society should be informed about the sexual abuse with brochures, campaigns etc. Furthermore, socialskills training should be provided to the victim. The work sheets and psycho-educative activities in the schools could also be helpful.
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAyna Klinik Psikoloji Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk istismarıen_US
dc.subjectCinsel istismaren_US
dc.subjectTedavien_US
dc.subjectÖnlemeen_US
dc.subjectPsiko- eğitimen_US
dc.subjectChild abuse
dc.subjectSexual abuse
dc.subjectTreatment
dc.subjectPsychoeducation
dc.titleÇocukluk çağı cinsel istismarına yönelik tedavi ve önleme yaklaşımları: bir gözden geçirmeen_US
dc.titleA Review about Childhood Sexual Abuse Treatment and Prevention Strategies
dc.typearticleen_US
dc.departmentFen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.institutionauthorÖpöz, Tuğçe
dc.identifier.volume3
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage28
dc.identifier.endpage43
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpJM01ETTJOZz09


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster