Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğan Bakar, Emel
dc.contributor.authorTaner, Yasemen Işık
dc.contributor.authorBakar, Bülent
dc.date.accessioned2019-03-16T19:57:41Z
dc.date.available2019-03-16T19:57:41Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationErdogan Bakar, E., Taner, Y. I., & Bakar, B. (2015). Hidrosefali tanısı konan çocuklarda nöropsikolojik değerlendirme: literatürün gözden geçirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 11, 68-75 https://doi.org/1302-6631 ‌
dc.identifier.issn1302-6631
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14065/1819
dc.description.abstractHidrosefali, serebral ventriküllerin tümü veya bir bölümünün genişlemesi ile giden ve içindeki beyin omurilik sıvısı miktarının artması sonucu meydana gelen nörolojik ve nöropsikolojik belirtiler topluluğudur. Hidrosefali tanısı konan bireylerin nörolojik bozukluklarına sıklıkla motor, görsel algısal, görsel motor, dikkat, bellek, dil ve yönetici işlevler gibi bilişsel bozulmaların da eşlik ettiği bilinmektedir. Bu becerilerdeki bozulmalar hidrosefali hastalarının akademik ve sosyokültürel becerilerini olumsuz etkilemekte ve bu sorunlar bireyin tüm yaşamına yayılmaktadır. Bu nedenle, hidrosefali hastası çocukların erken döneminde bilişsel bozulmalarının saptanması, uygun tedavi ve rehabilitasyon programlarının geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, hidrosefali hastası bireylerin bilişsel alanda yaşadıkları güçlükleri tanımlamaya yöneliktir.en_US
dc.description.abstractHydorcephalus is neurological and neurophsychological syndrom which is secondary to overloading of the cerebrospinal fluid which makes to enlarge cerebral ventricles. Therefore neurological smptoms usually could be seen together with some neuropyschological difficulties in motor, visual motor, visual perceptual, attention, verbal, and executive functions. These difficulties could negatively effect to the academical and socio-cultural skills of the patients, and will spread out their whole lifetime. So, cognitive deteriorations of these patients should be diagnosed properly; and appropriate treatment and rehabilitation programs should be applied early. Basic aim of this study is to define the cognitive difficulties of the hydrocephalic children
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAnadolu Psikiyatri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHidrosefalien_US
dc.subjectBilişsel işlevleren_US
dc.subjectYönetici işlevleren_US
dc.subjectDikkaten_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectHydrocephaly
dc.subjectCognitive function
dc.subjectExecutive function
dc.subjectAttention
dc.subjectPerception
dc.titleHidrosefali tanısı konan çocuklarda nöropsikolojik değerlendirme: literatürün gözden geçirilmesien_US
dc.title.alternativeNeuropsychological evaluation of the hydrocephalic children: review of the literatureen_US
dc.typeotheren_US
dc.authoridErdoğan Bakar, Emel / 0000-0001-7073-864X
dc.departmentFen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.institutionauthorErdoğan Bakar, Emel
dc.identifier.volume11
dc.identifier.startpage68
dc.identifier.endpage75
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorscopusid15060953100
dc.authorscopusid28367773100
dc.authorscopusid15836738100
dc.identifier.wosqualityQ4
dc.identifier.wosWOS:000275055700010
dc.identifier.scopus2-s2.0-77749336447
dc.identifier.trdizinidT1RrNU9UazU


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster