Browsing Tez Koleksiyonu by Department "Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı"
Now showing items 21-29 of 29
-
Sosyal medya pazarlamasının tüketici satın alma davranışları üzerine etkisi: Ankara ili örneği
(Ufuk Üniversitesi, 2020)Teknoloji gün geçtikçe gelişmekte ve beraberinde iletişim teknolojilerinde de yenilikler ortaya çıkarmaktadır. İletişim teknolojilerinde ortaya çıkan gelişmelerle birlikte insanlar Web ve sosyal medya araçlarında daha fazla ... -
Sosyal medyanın insan kaynakları seçiminde kullanımı: Ankara ilinde bir uygulama
(Ufuk Üniversitesi, 2018)Günümüzde sosyal medyanın gücü her anlamda artık yadsınamaz bir gerçektir. Birçok alanda olduğu gibi insan kaynakları alanında da sosyal medya gücünü artırmaya devam etmektedir. İşletmeler artık adaylarla ilgili bilgileri ... -
Stresin bireysel performans üzerine etkileri
(Ufuk Üniversitesi, 2021)Stres, bireylerin yaşamlarının her aşamasında karşılaştıkları ve olumlu ya da olumsuz biçimde etkilendikleri önemli bir olgudur. Bireyin, fiziki ve sosyal çevre yoluyla maruz kaldığı olumsuz koşullar nedeniyle bedensel ve ... -
Teknokent uygulamalarının örgüt kültürüne etkisi: ODTÜ Teknokent uygulaması
(Ufuk Üniversitesi, 2015)Teknokent kavramı bilimsel ve teknolojik çalışmaların önem kazandığı 1950'li yıllarda Amerika Bileşik Devletlerinde (A.B.D) ortaya çıkmıştır. Günümüzde bilimsel ve teknolojik çalışmalar ülkelerin ilerlemesi için en önemli ... -
Tüketicilerin algıladığı marka imajı, markaya duyulan güven ve marka bağlılığı ilişkisi: Bir alan araştırması
(Ufuk Üniversitesi, 2018)Ekonomi ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte, marka kavramı her geçen gün daha da önem kazanmakta ve birçok rakip markanın benzer özellikteki ürün ve hizmetleri aynı anda tüketicinin beğenisine sunulmaktadır. İşletmelerin ... -
Türkiye'de borsa endeksleriyle yerel, genel ve cumhurbaşkanlığı seçim sonuçları arasında korelasyon araştırılması
(Ufuk Üniversitesi, 2015)Davranışsal Finans, giderek gelişen ve teknolojik imkânlar sayesinde daha da iç içe geçmiş bir hale gelen dünyamızda yatırımcı davranışlarının sebeplerini açıklamaya çalışmaktadır. Dolayısıyla son dönemlerde yapılan birçok ... -
Ulusal şirketlerin uluslararasılaşma stratejileri: Türkiye ilaç şirketleri örneği
(Ufuk Üniversitesi, 2010)Bu çalışma ulusal firmaların uluslararasılaşma süreçlerinde Türkiye koşullarına paralel olarak uluslararası pazarlarda kendilerine uygun ve hızlı yaklaşımı kullanmaları, zaman kazanmaları ve uluslararasılaşma sürecinde ... -
Yeşil ürünlerin tüketici satın alma davranışı üzerine etkisi
(Ufuk Üniversitesi, 2020)Dünyadaki şartların sürekli olarak gelişmesi ve değişmesi nedeniyle pazarlama alanında da farklı stratejilere dayanan bakış açıları ortaya çıkmıştır. Pazarlama bir kavram olarak ürünün özellik ve yararlarının belirleyici ... -
Yöneticilerin yönetim tarzlarının çalışanların iş doyumlarına etkileri
(Ufuk Üniversitesi, 2012)Örgütler, hedeflerine iş doyumu yüksek çalışanları sayesinde ulaşabileceklerinin bilincinde olduğundan; örgüt yöneticileri de örgütün temel kaynağı olan çalışanlarının iş doyum düzeyine önem verirler. Örgütlerde iş doyumunu ...