Sağlık kurumlarında hizmet kalitesi ve Tam Zamanında Üretim (JIT) arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerine bir araştırma
Abstract
Tam zamanında üretim (JIT) sistemi işletmelerin en az stokla en karlı ve en kaliteli şekilde hizmet ve ürün sunumunu gerçekleştirmeyi hedefleyen bir sistemdir. Sağlık kurumları açısından Tam zamanlı üretim kaliteden ödün vermeden zamandan tasarruf sağlamayı, israftan doğacak maddi zararı en aza indirmeyi hedefleyen bir sistemdir. Hizmet sektörleri arasında sağlık kurumları kar amacından önce insan hayatına odaklı hizmet sunumu sağlamaları açısından; üretim ve sunum aşamalarında her türlü riski her türlü kaliteyi her türlü memnuniyeti sağlamakla yükümlüdürler. Bu çalışmamda sağlık kurumlarındaki kalite yönetimi anlayışını ve kalitenin kuruma etkileri incelemiştir. Ayrıca kalite yönetimiyle tam zamanlı üretim anlayışına sahip sağlık kuruluşlarının bağı irdelenmiştir. Önemli olan hizmet sunumunun ortaya çıkması değil, hizmet sunumu ortaya çıkarken ki işlemlerin en az maliyetle en kaliteli bir şekilde sunumunun gerçekleşmesidir. Tam Zamanlı Üretim ve Hizmet Kalitesi hakkında çeşitle sağlık hizmetlerinin uygulama sitemleri göz önüne alınarak proje çalışması gerçekleşmiş bulunmaktadır. Sağlık sistemlerinde Tam Zamanlı Üretimin gerçekleşmesi kalite açısından hiçbir aksaklık gerçekleştirmediğine ve stok seviyelerinin en aza indirgenerek üretimin sağlanması / hizmetin sunulması daha da kaliteyi doğru oranda etkilediği tespit edilmiştir. Just in time production (JIT) system is a system that aims to provide the most profitable and highest quality service and product with the least stock. In terms of health institutions, full-time production is a system that aims to save time without sacrificing quality, and to minimize the material damage that may arise from waste. Health institutions among the service sectors in terms of providing service focused on human life before profit; They are obliged to provide all kinds of risks, all kinds of quality, all kinds of satisfaction during the production and presentation stages. In this study, he examined the understanding of quality management in health institutions and the effects of quality on the institution. In addition, the connection between quality management and healthcare institutions that have full-time production understanding was examined. The important thing is not the emergence of service delivery, but the realization of the best quality delivery of the transactions while the service delivery occurs at the least cost. Project work has been carried out regarding Full Time Production and Service Quality, taking into account the application systems of various health services. It has been determined that the realization of Full-Time Production in health systems does not cause any disruptions in terms of quality and that the provision of production / service provision by minimizing the stock levels affects the quality even more correctly.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1N2SplzzH3uPhqt8r0BoVVFgEWFyySWoRg7bDO20Hdl1https://hdl.handle.net/20.500.14065/4725
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi kapsamında otelcilik hizmetlerinin incelenmesi: (Bir alan araştırması)
Uçak, Tevhide Hicran (Ufuk Üniversitesi, 2020)Toplumun yaşam standartlarının yükseltilmesi açısından sağlık hizmeti veren sağlık kurumlarının bireyler için önemi oldukça büyüktür. Günümüz şartlarını düşündüğümüzde verilen hizmetlerin kalitesi de bu önemin büyük bir ... -
Acil sağlık hizmetleri sunucularında motivasyon faktörlerinin toplam kalite yönetimine etkisi
Berkiten, Haşim (Ufuk Üniversitesi, 2020)Bütün dünya toplumları için vazgeçilemez unsurlardan olan acil sağlık hizmetlerinde, ülkemizde ve dünyada son yıllarda acil tıbbın gelişimiyle birlikte önemli değişimler ve gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerin çoğunluğu, ... -
Hastanelerde toplam kalite yönetiminin çalışan tatminine etkileri: Bir vakıf üniversitesi hastanesinde toplam kalite yönetiminin hekim tatminine etkileri konusunda bir araştırma
Aydoğmuş, Burcu (Ufuk Üniversitesi, 2015)Toplam Kalite Yönetimi insan odaklı ve onların ihtiyaçları doğrultusunda gelişen modern ve evrensel bir yönetim sürecidir. Bu tezde sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi uygulamaları ve bu uygulamaların çalışanların ...