Sağlık çalışanlarında stresin bireysel performans üzerindeki etkileri /
Abstract
Çağımızın hastalıklarından birisi olarak nitelendirilen stres, hemen hemen her ortamda ve herkes tarafından yaşanılan, hissedilen değişim ve sorunlara uyum süreci olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma sağlık çalışanlarının iş yaşamlarındaki performanslarını nelerin etkilediğini, stres altında oldukları zaman neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma, Ankara'daki sağlık kurumlarından rassal olarak seçilen 400 kişiye yüz yüze görüşme yöntemiyle çalışmayı kabul eden 308 sağlık çalışanına (doktor, hemşire, diğer sağlık personeli ve idari personel), performans değerleme ölçeği ve stres değerleme ölçeği olmak üzere iki ölçekten oluşan anketler uygulandı. Anket uygulaması sonucu, çalışmamızda sağlık çalışanlarının performans artırıcı olarak fikirlerine saygı gösterilmesini, kendilerinin değerli olduğuna inandırılmaları, yaratıcılıklarının engellenmemesi ayrıca adil bir ücret ve yükselme imkânı sağlanmasının önemli olduğu vurgusu öne çıkmaktadır. Stresin her kişi veya her grup tarafından farklı düzeyde algılanabildiği ve her grubun veya kişinin stresin yıpratıcı etkisinden kendisini kurtarabilecek özgün yollara sahip olabildiği anlaşılmıştır. Ayrıca sağlık çalışanlarının stresle ilgili teorik bilgilerin aksine, stres oluşturan faktörlerin tümünden tam anlamıyla etkilenmediği ve kendilerine ait bir takım yolları kullanarak stresin zararlı etkilerinden kendilerini kurtarabildikleri görülmüştür. Stress which is described as the illness of our age is confronted almost by everyone and in every situation as an adaptation process of the change felt and the problems. This study aims to determine what affects the performance of healthcare staff in their professional life and what they feel and how they behave when they are under stress. In this study, a questionnaire composed of the two scales – performance evaluation scale and stress evaluation scale- are administered to 308 healthcare staff (doctor, nurse, other healthcare and administrative staff) who agreed to participate in the study as a result of the face-to-face interviews with 400 healthcare staff selected randomly from Health Institutions in Ankara. As a result of the questionnaires in this study, the emphases on respecting the opinions of the healthcare staff to improve their performance, assuring them that they are valuable, not discouraging their creativity and on providing equal payment and promotion opportunities are revealed. It is realized that stress can be perceived at different levels by everyone or every group and that every group or person has unique ways of dealing with backbreaking outcomes of stress. Besides, contrary to the theoretical knowledge the healthcare staff have with regard to stress, it is considered that they are not influenced completely by all the factors causing stress and that they can overcome the detrimental effects of stress by using some of the ways they created.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKQdAIoGv4VWTKEJc_zmwnPz62H4qGdQQZKPu3szrg9LRhttps://hdl.handle.net/20.500.14065/4733
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Lojik model ile 360 derece performans değerleme uygulamasının iyileştirilmesi üzerine denemeler
Yıldırım, Özge (Ufuk Üniversitesi, 2010)Giderek artan rekabet ve teknolojideki gelişimler dolayısı ile işletmeler kârlılıklarını oldukça zorlu bir süreç içinde sürdürmeye çalışmaktadır. Bu süreçte ancak insan kaynakları yönetimini, yönetimin birincil işlevleri ... -
İnsan kaynaklarında performans değerlendirme
Ünal, Barış (Ufuk Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada İnsan Kaynakları açısından Performans değerlendirmenin gerekliliği ve yararları anlatılmıştır. Bu amaçla tekstil sektöründe çalışanlarla bir anket çalışması yapılmıştır. Performans değerlendirmenin temel amacı ... -
Toplam kalite yönetimi algısının bireysel performansa etkileri üzerine sağlık çalışanları uygulaması
Gürbüz, Fatoş (Ufuk Üniversitesi, 2014)Yapılan bu çalışma, Ankara'da kalite belgesine sahip özel üç hastane de çalışan sağlık personelinin kalite algısının "toplam kalite yönetimi ölçeği "ile ölçülmesi, bireysel performans değerleme ölçeği ile de performans ...