Toplam kalite yönetimi algısının bireysel performansa etkileri üzerine sağlık çalışanları uygulaması
Abstract
Yapılan bu çalışma, Ankara'da kalite belgesine sahip özel üç hastane de çalışan sağlık personelinin kalite algısının "toplam kalite yönetimi ölçeği "ile ölçülmesi, bireysel performans değerleme ölçeği ile de performans algısının ölçülmesidir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kalite, toplam kalite yönetimi tanımlarına yer verilmiştir. TKY tarihçesi, özellikleri, İlkeleri ve yararları literatür taranarak oluşturulmuştur. İkinci bölümde; performans değerleme tanımı, kavramı, kurumsal performans ilişkisi ve tky ile ilişkisi anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise; çalışma yöntem ve metoduna ilişkin bilgiler ve elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Sonuç bölümünde elde edilen bulgular özetlenerek bu sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. This study involves three private hospitals in Ankara that have quality certificate and measures their staff about the concept of quality by "total quality management scale" and use individual performance review to measure the concept of performance. This study consists of three parts. First part is the word quality and total quality managements explanation. History of TKY, properties, principles and benefits are formed by scaning literature. Second part; Performence reviews explanations, concept, corporation performance connection and it's involment with TKY. Third part involves; information about work process, method and obtained facts. As conclution the obtained data is summarized and suggestions have been made in accordance with the results.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKaaz0B4bMeP40UpnhHFyeeGGjqIEgYYLVfNZzIHecAERhttps://hdl.handle.net/20.500.14065/4770
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Kesikli değişkene ilişkin kabul örnekleme planları ve uygulamaları
Tamer, Sema (Ufuk Üniversitesi, 2010)İşletmenin varlığını koruyabilmesi, tüketicinin güvenini kazanması için kalite çok önemlidir. Bunun için de uygun kabul örnekleme planlarının seçilmesi ve parti kalitesinin ölçülmesi gerekmektedir. Kabul örneklemesi ile ... -
Sağlık kurumlarında hizmet kalitesi ve Tam Zamanında Üretim (JIT) arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerine bir araştırma
Kaya, Aysel (Ufuk Üniversitesi, 2020)Tam zamanında üretim (JIT) sistemi işletmelerin en az stokla en karlı ve en kaliteli şekilde hizmet ve ürün sunumunu gerçekleştirmeyi hedefleyen bir sistemdir. Sağlık kurumları açısından Tam zamanlı üretim kaliteden ödün ... -
Toplam kalite yönetimi ve insan kaynakları ilişkisi
Karta, Talha Kürşat (Ufuk Üniversitesi, 2018)Küreselleşme yönünde ilerleyen ve hızla değişen günümüzde, ülkeler ve işletmeler arasında rekabette hız kazanarak artmaktadır. Bilgi çağı olarak da adlandırılan günümüz koşullarında büyük bir değişime sürüklenen işletmeler ...