Toplam kalite yönetimi ve insan kaynakları ilişkisi
Abstract
Küreselleşme yönünde ilerleyen ve hızla değişen günümüzde, ülkeler ve işletmeler arasında rekabette hız kazanarak artmaktadır. Bilgi çağı olarak da adlandırılan günümüz koşullarında büyük bir değişime sürüklenen işletmeler için oluşan bu şartlar çerçevesinde entelektüel sermaye en önemli rekabet aracı olarak görülmektedir. İşletmelerin rekabet ortamında üstünlük sağlayabilmeleri için toplam kalite yönetimi ve insan kaynakları yönetimi gibi birtakım yeni yönetim anlayışlarını stratejik destek olarak kabul etmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada günümüz işletmelerinin başarıyı yakalamalarında önemli bir yere sahip olan toplam kalite yönetimi ve insan kaynakları yönetimi kavramları ele alınarak, aralarındaki ilişki kuramsal ve uygulamalı olarak ele alınmıştır. Bu bağlamda anket yöntemi kullanılarak bir alan araştırması yapılmıştır. Toplam kalite yönetimi ile insan kaynakları yönetiminin birbiriyle olan etkileşimleri incelenerek genel bir bakış açısının oluşturulması hedeflenmektedir. In today's rapidly changing and globalized world, competition between countries and businesses is accelerating. In today's conditions, also referred to as the information age, intellectual capital is seen as the most important means of competition within these conditions, which are created for a large change-driven enterprises. Businesses need to recognize some new management approaches such as total quality management and human resources management as strategic support in order to gain superiority in a competitive environment. In this study, the concepts of total quality management and human resources management which have an important place in the successful catching of today's businesses are discussed and the relationship between them is theoretically and practically. In this context, a field survey was conducted using the survey method. It is aimed to establish a general perspective by examining the interactions between total quality management and human resources management.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkWGBOO8tZmkRgYJ-T6knRqJ7LILDjYmQmCXAwi3MVt3Fhttps://hdl.handle.net/20.500.14065/4813
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sağlık kurumlarında hizmet kalitesi ve Tam Zamanında Üretim (JIT) arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerine bir araştırma
Kaya, Aysel (Ufuk Üniversitesi, 2020)Tam zamanında üretim (JIT) sistemi işletmelerin en az stokla en karlı ve en kaliteli şekilde hizmet ve ürün sunumunu gerçekleştirmeyi hedefleyen bir sistemdir. Sağlık kurumları açısından Tam zamanlı üretim kaliteden ödün ... -
Toplam kalite yönetimi algısının bireysel performansa etkileri üzerine sağlık çalışanları uygulaması
Gürbüz, Fatoş (Ufuk Üniversitesi, 2014)Yapılan bu çalışma, Ankara'da kalite belgesine sahip özel üç hastane de çalışan sağlık personelinin kalite algısının "toplam kalite yönetimi ölçeği "ile ölçülmesi, bireysel performans değerleme ölçeği ile de performans ... -
Toplam kalite yönetimi ve TKY algılarının özel sektör üzerine etkilerinin istatiksel araştırılması
Doğan, Gökten Nuri (Ufuk Üniversitesi, 2017)Türkiye'de yabancı firmalar ile gerçekleştirilen ortaklıklarla birlikte, uluslararası rekabette ivme kazanmak gibi unsurlar üretimin kalitesinin artmasına sebep olmuştur. Kalitenin önem kazanmasıyla, 1991 yılında ülkemizdeki ...