Üniversite öğrencilerinin eş seçim stratejileri ve algıladıkları anne- baba tutumlarının incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Üniversite öğrencilerinin Eş Seçme Stratejilerinin algılanan Anne-Baba Tutumlarına ve çeşitli sosyo-demografik değişkenlere göre anlamlı olarak farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Eş Seçme Stratejileri cinsiyet, öğrenim görülen fakülte, ailenin yaşadığı bölge, annenin eğitim düzeyi, babanın eğitim düzeyi, anne- babanın birliktelik durumu açısından incelenmiştir. Araştırmada genel tarama modeli esas alınmış ve örneklemin belirlenmesinde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018- 2019 yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'nde Eğitim Fakültesi, Fen- Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi, Ziraat Fakültesi 4. Sınıfta öğrenimlerine devam eden 519 (318 kız, 201 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmadaki veriler Eş Seçme Stratejileri Envanteri, Anne- Baba Tutum Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen veriler bilgisayar ortamına sayısal ifade olarak girilmiş ve bu veriler sosyal bilimler için istatistik paket programı (SPSS 25) kullanılarak istatistiksel analizleri yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre üniversite öğrencilerinin eş seçme stratejilerinin demografik değişkenlerden cinsiyet, fakülte, ailenin yaşadığı bölge, anne- babanın eğitim düzeyi, anne- babanın birliktelik durumuna göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Demokratik Anne- Baba Tutum düzeyi Eş Seçme Stratejilerinden aile kurumu ve güven, dini ve siyasi benzerlik, fiziksel özellik, çocuk bakımı, aşk algı düzeyi en yüksek bulunmuştur. Koruyucu- İstekçi Anne- Baba Tutum düzeyi Eş Seçme Stratejilerinden sosyoekonomik durum, dini ve siyasi benzerlik algı düzeyi en yüksek bulunmuştur. Otoriter Anne- Baba Tutum düzeyi Eş Seçme Stratejilerinden aile kurumu ve güven, dini ve siyasi benzerlik, fiziksel özellik, bekâret, çocuk bakımı, aşk algı düzeyi en yüksek bulunmuştur. The aim of this study was to examine whether the co-selection strategies of university students differ significantly according to perceived parent attitudes and various socio - demographic variables. For this purpose, the strategies for choosing a partner were examined in terms of gender, faculty, region where the family lives, the educational level of the mother, the educational level of the father, and the state of the parent's Union. The study was based on the general screening model and stratified sampling method was used to determine the sample. In 2018-2019 Kırşehir Ahi Evran University Faculty of Education, Faculty of Arts and Sciences, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Agriculture 4. There are 519 (318 girls, 201 boys) students who continue their education in the classroom. The data in the study were collected using the spouse selection strategies inventory, the parent attitude scale, and the Personal Information Form prepared by the researcher. Data obtained by data collection tools were entered into computer environment as numerical expression and statistical analyses were made using the statistical package program for Social Sciences (SPSS 25). Research findings showed that college students ' peer selection strategies differed according to demographic variables. The level of Democratic parents ' attitudes was found highest in the family institution and trust, religious and political similarity, physical property, childcare, love perception of the strategies of spouse choice. The level of foster - willing parents ' attitudes was found to be highest in socioeconomic status, religious and political similarity perception of spouse selection strategies. The level of authoritarian parent attitudes was found highest in the family institution and trust, religious and political similarity, physical trait, virginity, childcare, love perception of the strategies of spouse choice.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGREHQJRLhZ1hCuB-hYd9fXCFNDPHOWHD2XhnU_NCKYTIhttps://hdl.handle.net/20.500.14065/4817
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]