Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnder, Leyla Gödekmerdan
dc.contributor.authorÖzalp, Çığıl
dc.date.accessioned2022-03-11T15:04:29Z
dc.date.available2022-03-11T15:04:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGW1yGEzsDVlSiyA2yLXEWhnnUNB4Bvp8iHiJtxHFDPLq
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14065/4853
dc.description.abstractDünyadaki şartların sürekli olarak gelişmesi ve değişmesi nedeniyle pazarlama alanında da farklı stratejilere dayanan bakış açıları ortaya çıkmıştır. Pazarlama bir kavram olarak ürünün özellik ve yararlarının belirleyici olduğu, hedef kitlesinde müşterilerin yer aldığı stratejiler etrafında şekillenen ve farklı yöntemlerle ele alınabilen bir yapıdadır. Bu tanımda pazarlama geleneksel olarak değerlendirilmiştir. Buna karşılık, bugün geleneksel yaklaşım geçerliliğini yitirmiş olup pazarlama alanında daha modern tanımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Modern yaklaşım ürünlerin müşteri ilgisini cezbedebilecek şekilde tasarlandığı, satış ve iletişim becerilerinin önemli rol oynadığı faaliyetler olarak tanımlanabilmektedir. Bu tanımdan da anlaşılabileceği üzere müşterinin ilgisini çekmek pazarlamanın en önemli unsurlarından biridir. Bu bağlamda yeşil pazarlama, bireylerin ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılayacak değişimi yaratırken, çevreye en az düzeyde zarar vermeyi amaçlayan faaliyetlerin oluşturduğu bir bütündür. Bu çalışmada yeşil ürünlerin tüketici satın alma davranışları üzerine etkisi incelenmiştir. Yapılan incelemede, Ankara ilinde ikamet eden 241 katılımcıya anket uygulaması yapılmıştır. Yapılan uygulamanın sonucunda yeşil ürün algısının, fonksiyonel kalite değerinin, sosyo-duygusal değerin ve çevresel kaygı değerinin tüketicilerin satın alma davranışlarına pozitif yönde etkili olduğu tespit edilirken, fiyat değerinin tüketici satın alma davranışlarına pozitif yönde etkili olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAs a result of the continuous development and change of conditions in the world, perspectives based on different strategies in the field of marketing have emerged. Marketing as a concept is a structure where the product's features and benefits are decisive, and which can be addressed in different ways and shaped around the strategies of customers in its target audience. Marketing in this definition has been evaluated in a traditional sense. However, today, the traditional approach has become obsolete and more modern definitions are needed in the field of marketing. The modern approach can be defined as activities in which products are designed to attract customer attention and in which sales and communication skills have an important role. As it can be understood from this definition, attracting the customer is one of the most important elements of marketing. In this context, green marketing is a holistic structure of activities aimed at minimizing the harm made to environment while creating the change that will meet the needs and wishes of individuals. In this study, the effects of green products on the buying behavior of consumers were examined. In order to do that, a questionnaire was conducted with 241 participants living in Ankara. As a result of the application, it has been found out that perception of green product, functional quality value, socio-emotional value, and environmental anxiety have a positive effect on the consumer's buying and selection behavior; whereas value pricing does not affect the consumers' buying attitudes positively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUfuk Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectSatınalma davranışıen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectTüketim davranışlarıen_US
dc.subjectConsumption behavioursen_US
dc.subjectYeşil pazarlamaen_US
dc.subjectGreen marketingen_US
dc.subjectYeşil ürünen_US
dc.subjectGreen producten_US
dc.subjectÇevreci pazarlamaen_US
dc.subjectEnvironmental marketingen_US
dc.subjectyeşil ürünen_US
dc.subjectyeşil pazarlamaen_US
dc.subjecttüketicien_US
dc.subjectsatın alma davranışıen_US
dc.subjectgreen producten_US
dc.subjectgreen marketingen_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.subjectbuying behavioren_US
dc.titleYeşil ürünlerin tüketici satın alma davranışı üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of green products on consumers' buying behavioren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorÖzalp, Çığıl
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid621177en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record