Üniversite öğrencilerinin algılanan kariyer engelleri, kariyer stresi ve kariyer farkındalığı ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler
Abstract
Üniversite Öğrencilerinin Algılanan Kariyer Engelleri, Kariyer Stresi ve Kariyer Farkındalığı ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkiler, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2021 Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin algılanan kariyer engelleri, kariyer stresi, kariyer farkındalığı ile akademik başarısı rasındaki ilişkinin incelenmesidir. Uygulamaya Ankara ilinde bulunan 3 vakıf üniversitesinde bulunan toplam 533 öğrenci katılmıştır. Katılımcılara Algılanan Kariyer Engelleri Ölçeği (Kalafat, 2019), Kariyer Stresi Ölçeği (Özden ve Sertel-Berk, 2017) ve Kariyer Farkındalığı Ölçeği (Öztürk ve Şirin, 2020) ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tablo ve şekiller, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), bağımsız örneklemler t-testi ve çoklu regresyon kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, algılanan kariyer engelleri ve kariyer stresi cinsiyete göre, kariyer farkındalığı sınıf düzeyine göre anlamlı fark göstermektedir. Kariyer stresi ve kariyer farkındalığı ile bölüm arasında anlamlı bir fark bulunmaktadır. Buna ek olarak, algılanan kariyer engelleri, kariyer farkındalığı ve kariyer stresinden elde edilen bulgular sonucunda anne eğitim durumu ve baba eğitim durumuna göre anlamlı farklılık yoktur. Algılanan kariyer engelleri ölçeği ve kariyer farkındalığı ölçeğinden alınan toplam puanların akademik başarıyı yordamadığı görülmektedir. Kariyer stresi ölçeğinden alınan puanların akademik başarıyı orta düzeyde ve anlamlı yordadığı görülmektedir. The Relationship between University Students' Perceived Career Barriers, Career Stress and Career Awareness and Academic Success, Master Thesis, Ankara, 2021 The purpose of this research is to examine the relationship between university students' perceived career barriers, career stress, career awareness and academic success. A total of 533 students from 3 Foundation Universities participated in the application. Perceived Career Barriers Scale (Kalafat, 2019), Career Stress Scale (Özden & Sertel-Berk, 2017), Career Awareness Scale (Öztürk & Şirin, 2020) and Personal Information Form were applied to the participants. Relational screening model was used in the research. The data were analyzed using the SPSS package program. Tables and figures, one-way analysis of variance (ANOVA), independent samples t-test and multiple regression were used in the analysis of the data. According to the findings of the study, perceived career barriers and career stress differ significantly by gender, and career awareness differs significantly by grade level. There is a significant difference between career stress and career awareness and the department. In addition, as a result of the findings obtained from perceived career barriers, career awareness and career stress, there is no significant difference according to the educational status of the mother and the educational status of the father. It is seen that the total scores obtained from the scale of perceived career barriers and the scale of career awareness do not predict academic achievement. It is seen that the scores obtained from career stress scale predict academic achievement at a moderate and significant level.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAv7YO7DAJXNLQwBP6LvA69NM2-_Rm3v2S0Us2hv-HKc2https://hdl.handle.net/20.500.14065/4873
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Bireysel ve örgütsel kariyer yönetiminin çalışanların örgütsel bağlılığına etkisi
Arabacı, Mesut (Ufuk Üniversitesi, 2019)Literatürde kariyer yönetimi ve örgütsel bağlılık sıkça incelenen konulardandır. Firma ile iş görenler arasındaki ilişkiyi örgütsel bağlılık meydana getirmektedir. İşte bu bağlılığın oluşabilmesi için firmaların, iş görenlere ... -
Devlet ve vakıf üniversiteleri işletme lisans öğrencilerinin kariyer bilinci ve kariyer planlama konusundaki farkındalıkları üzerine bir değerlendirme
Uğurlu, Pınar (Ufuk Üniversitesi, 2020)UĞURLU, Pınar. Devlet ve Vakıf Üniversiteleri İşletme Lisans Öğrencilerinin Kariyer Bilinci ve Kariyer Planlama Konusundaki Farkındalıkları Üzerine Bir Değerlendirme, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2020 Çalışma ... -
Üniversitelerdeki kariyer merkezlerinin öğrenciler üzerindeki rolü (Ankara da bulunan üniversitelerin yönetmelik çerçevesinde kurulan kariyer merkezleri örneği)
Atıcı, Haris Burak (Ufuk Üniversitesi, 2018)Gelişen ve büyüyen eğitim kanallarıyla birlikte üniversite mezun oranı son yıllarda büyük artış göstermeye başlamıştır. Bu da iş hayatında rekabetin artmasına neden olan süreçlerden biridir. Bununla birlikte eskiden sadece ...