The perspectives of instructors and learners about using L1 in preparatory schools
Abstract
Anadil (L1) kullanımı, yaklaşım ve yöntemlerdeki değişiklikler nedeniyle yabancı dil öğretimi alanında her zaman en tartışmalı konulardan biri olmuştur. Bazıları sınıfta L1 kullanımına kesinlikle karşı çıkar, diğerleri ise çeşitli amaçlarla akıllıca kullanılmasını destekler. Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının ve öğrencilerin L1'i dil sınıflarında kullanma hakkındaki algılarını ve hangi durumlarda L1'i kullanmayı tercih ettiklerini öğrenmektir. Bu çalışmanın bir diğer amacı öğrencilerin dil seviyesinin hazırlık okullarında L1 kullanım miktarı üzerinde bir etkisi olup olmadığını belirlemektir. Öğretim görevlilerinin ve öğrencilerin görüşlerini incelemek için katılımcılara biri öğrenciler, diğeri öğretim görevlileri için hazırlanan iki anket uygulanmıştır. Bu çalışmada yürütülen anketler, kapalı uçlu sorular açısından nicel ve açık uçlu sorular açısından niteldir. Bu bağlamda, bu çalışma hem nicel hem de nitel veriler kullanılarak karma yöntem tasarımı olarak tasarlanmıştır. Bu araştırma için 107 öğretim görevlisi ve 170 İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisi örneklenmiştir. Bulgular, öğrencilerin sınıfta anadili (Türkçe) kullanımına yönelik olumlu bir tutum sergilediklerini ortaya koymuştur. Ancak, öğretim görevlilerinin anadil kullanımı hakkındaki görüşlerini soran açık uçlu soruya verdikleri olumlu yanıtlara rağmen anket sonuçları olumsuz bir tutum sergilediklerini göstermiştir. Ayrıca, anadili kullanmanın öğretme ve öğrenme sürecinde "olumsuz filtrelemeyi düşürmek", "karmaşık kavramları basitleştirmek" vb. gibi farklı işlevleri vardır. Bu nedenle çalışma, öğrencilerin ana dilini kullanmanın dil sınıflarında önemli bir rol oynadığını göstermiştir. The use of mother tongue (L1) has always been one of the most controversial issues in the field of foreign language teaching due to the changes in the foreign language teaching approaches and methods. Some strictly opposes the use of L1 in the classroom while others support the judicious use of it for various purposes. The aim of this study is to find out the perceptions of instructors and learners on using L1 in language classes and in which particular situations they prefer to use L1. Another purpose of this study is to determine whether language level of the students has an effect on the amount of L1 use in preparatory schools. In order to investigate the instructors' and the students' views, two questionnaires were applied to the participants: one prepared for students and one for instructors. The questionnaires conducted in the current study are quantitative in terms of closed items, and qualitative in terms of the open ended questions. In this respect, this study is designed as a mixed method design using both quantitative and qualitative data. 107 instructors and 170 intermediate students were sampled for this research. The findings revealed that student participants had a positive attitude towards the use of mother tongue (Turkish) in the classroom. Whereas, instructors had a negative attitude in spite of their positive comments to the open-ended question asking about their views on the use of L1. Besides, using mother tongue had different functions in the teaching and learning process such as "lowering the affective filter", "simplifying complicated concepts", etc. Therefore, the present study indicated that using mother tongue of learners had an important role in language classes.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtG4xynGszS0gir47EMGxzCxEh7x3nmHv9gOECtpQaYz6https://hdl.handle.net/20.500.14065/4892
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
An analysis of preparatory school EFL instructors' perceptions on integrating internet-assisted technologies into classroom use
Öztok, Özden (Ufuk Üniversitesi, 2019)Teknoloji hayatımızın her alanında kullanılmaktadır bu yüzden eğitiminin ayrılamaz bir parçası olduğu gerçeği şaşırtıcı değildir. Teknoloji ve teknolojik aletlerin kullanımı hem öğrencilere hem de öğretmenlere üretmek, ... -
The effects of Flipped Learning Model in teaching English grammar
Seçilmişoğlu, Ceren (Ufuk Üniversitesi, 2019)Teknoloji alanındaki ilerlemeler, dil öğretiminde geleneksel sınıf ortamında gözlenen ortam yerine farklı bir yöntemin kullanımını mümkün kılar. Böylece sınıfta yapılan açıklama ile kaybedilen zaman ve verilen ev ödevi, ... -
Use of l1 in efl classes and teachers' and learners' opinions on the issue (A case study in a Turkish state primary school)
Erdoğan, Sevda (Ufuk Üniversitesi, 2015)Yabancı dil öğretimi yapılan sınıflarda ana dili kullanımı uzun süredir sıkça tartışıla gelen bir konudur. Bazı eğitimciler hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin ana dili kullanmaması gerektiği tezini savunurken, diğer bir ...