An analysis of preparatory school EFL instructors' perceptions on integrating internet-assisted technologies into classroom use
Abstract
Teknoloji hayatımızın her alanında kullanılmaktadır bu yüzden eğitiminin ayrılamaz bir parçası olduğu gerçeği şaşırtıcı değildir. Teknoloji ve teknolojik aletlerin kullanımı hem öğrencilere hem de öğretmenlere üretmek, yaratmak, iletişim kurmak ve birbirleriyle iş birliği içinde çalışmak için fırsatlar sunmaktadır. İnternet aynı zamanda öğrencilere sınıf dışında da pratik yapabilme olanağı sağlar bu sebeple İnternet destekli dil öğretiminin doğru uygulanması dil öğretiminde önemlidir. Öğretmenlerin pek çoğu interneti ve internet destekli teknolojileri kullanıyor gibi görünüyorlar ancak bu konudaki yeterlilikleri hakkında çok az bilgi vardır. Şu ana kadar verilen ışığında, bu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretim görevlilerinin İnternet destekli dil öğretimin sınıf içinde uygulanması konusundaki bilgilerini, bakış açılarını ve algılarını analiz etmeyi amaçlar. Bu çalışmaya Ankara'daki özel ve devlet üniversitelerinde görevli, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten toplam 103 tane öğretim görevlisi katılmış ve dil öğretimi esnasında kullandıkları çevrimiçi kaynaklar, internet destekli dil öğretimini nasıl uyguladıkları ve İnternet teknolojilerini yabancı dil öğretiminde kullanma konusundaki bilgilerini nasıl değerlendirdikleri konusunda sorulan sorulara cevap vermişlerdir. Öğretim görevlilerinin internet destekli dil öğretiminin kullanımına karşı tutumlarını tanımlamak için nicel araştırma yöntemi uygulanmış ve bilgiler çevrimiçi bir anket yoluyla toplanmıştır. Anketten toplanan bilgiler SPSS 22 uygulanarak analiz edilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun İnternet teknolojilerinden mümkün olduğunca çok faydalanma eğilimi olmasına rağmen bu teknolojileri sınıf içinde nasıl uygulayacakları konusunda halen bilgi eksiği olduğu ortaya çıkmıştır. Yine de genel olarak dış faktörler internet destekli dil öğretiminin uygulanmasını engellemektedir. Ayrıca sonuçlar öğretmenlerin yıl bazında deneyimlerinin de bu teknolojilerin kullanımını ve farkındalığını etkilediğini göstermiştir. Sonuç olarak bu çalışmaya katılan öğretim görevlileri internet destekli dil öğretiminin yabancı dil öğretimine dâhil edilmesi konusunda olumlu bir tutum göstermişlerdir. ii Technology has been used in every sphere of life; thus, it is not surprising that the use of technology has become an inseparable part of teaching. The use of technology and technological tools offers many great opportunities for both learners and educators to produce, create, communicate and cooperate. The Internet also provides learners with the opportunity to practice outside the classroom so the correct instruction and implementation of Internet-assisted language teaching are essential in language teaching. The majority of teachers seem to use the Internet and Internet-assisted technologies for teaching purposes; however, little is known about their knowledge of the Internet in teaching. In the light of the ideas mentioned so far, this study aims to analyze and identify EFL instructors' knowledge, perspectives, and perceptions on the integration of Internetassisted language teaching into foreign language classrooms. A total of 103 EFL instructors employed at preparatory schools of public and private universities in Ankara participated in the survey and responded to the questions about the online resources that they make use of while teaching, how they implement Internet-assisted language teaching instruction and how they rate their knowledge of the Internet technologies in terms of teaching a foreign language. To identify the attitude of instructors toward the implementation of Internet-assisted language teaching, a quantitative research method was conducted and the data was gathered through an online questionnaire. Data gathered from the questionnaire was analyzed applying SPSS 22. The findings of the study revealed that although the majority of teachers showed a tendency to benefit from Internet technologies as much as possible, they still lack information on how to exploit them in class. However, mostly external factors limit the implementation of Internet-assisted language teaching. Results also showed that years of experience affect awareness and the use of these technologies in class. Overall, instructors showed a positive attitude toward the integration of Internet-assisted language teaching into foreign language classes. iv
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwJdIppkP9Oey0y7pIsZpyTISh8PpPtMRe96ZzJmjlJbwhttps://hdl.handle.net/20.500.14065/4948
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The evaluation of blended learning in a private course
Boyacıoğlu, Serap (Ufuk Üniversitesi, 2015)21. yüzyılın çığır açan icatlarından biri olan bilgisayarlar, eğlence, iş olanakları ve özellikle eğitim gibi hayatımızın hemen hemen her alanını değiştirmiştir. Birçok dil öğretim yöntemi geliştirilmiş olmasına rağmen, ... -
Psikolojik dışlanma ile internet kullanma alışkanlıkları arasındaki ilişkide öz duyarlığın aracı rolü
Kavaklı, Mehmet (Ufuk Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın temel amacı psikolojik dışlanma ve internet bağımlılığı arasındaki ilişkide öz duyarlığın aracı rolünü incelemektir. Bu temel amacın yanında günlük ve haftalık internet kullanımı ve yaş, cinsiyet, anne-baba ... -
Bankacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi ve internet bankacılığında müşterilerin seçimlerine etki eden faktörler
Özbal, Tuğba (Ufuk Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada ,dünyadaki gelişmeler doğrultusunda şirketlerin hayatta kalmalarını sağlayan yeni bir felsefe ? Müşteri İlişkileri Yönetimi ?(MİY) ele alınmıştır. Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) müşteri ilişkilerini arttırrarak ...