The relationship between EFL instructors' self-efficacy beliefs and their teaching styles
Abstract
Bu çalışma, İngilizce öğretim görevlilerinin genel öz yeterlik inançlarının öğrencilerin derse katılımını sağlama, sınıf yönetimi ve ders anlatım stratejileri için seviyelerini bulmayı amaçlamıştır. Bu çalışmanın ikinci amacı öğretim görevlilerinin baskın öğretme stillerini araştırmaktır. Üçüncü olarak, çalışma öğrencilerin derse katılımını sağlama, sınıf yönetimi ve ders anlatım stratejilerindeki öz yeterliğin öğretme stillerini yordayıcıları olup olmadığını bulmayı amaçlamıştır. Veriler, Türkiye'deki üniversitelerde görev yapan 323 öğretim görevlisinden, Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği (Tschannen-Moran ve Hoy, 2001) ve Öğretme Stilleri Ölçeği (Grasha, 1996) ile toplanmış ve SPSS sürüm 23 kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların öz yeterlik seviyeleri ve baskın öğretim stillerini bulmak için tanımlayıcı analizler yapılmıştır. Öğretim görevlilerinin öz yeterliklerinin ders anlatım stratejilerinde yüksek, öğrencinin derse katılımını sağlamada düşük olduğu ortaya çıkmıştır. Daha çok kolaylaştırıcı öğretim tarzını tercih ettikleri gözlenmiştir. Öğretmen öz yeterlik alt ölçeklerinin öğretim stillerinin yordayıcıları olup olmadığını belirlemek için çoklu regresyon analizleri kullanılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin derse katılımını sağlamadaki yeterliğin kişisel model, kolaylaştırıcı ve temsilci, ders anlatım stratejilerinin ise kişisel model, kolaylaştırıcı ve otoriter öğretme tarzlarının yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Uzman öğretme tarzının yordayıcısı sınıf yönetimindeki öz yeterliktir. The current study intended to find out the perceived levels of EFL instructors' overall self-efficacy beliefs and self-efficacy beliefs for student engagement, classroom management and instructional strategies. The second purpose of this study was to explore the dominant teaching styles of EFL instructors. Thirdly, the study aimed to reveal whether self-efficacy for student engagement, classroom management and instructional strategies could predict teaching styles. Data was collected from 323 EFL instructors working at universities in Turkey. Data was gathered by Teacher's Sense of Efficacy Scale (Tschannen-Moran & Hoy, 2001) and Teaching Styles Inventory (Grasha, 1996), and analyzed using SPSS version 23. To identify the instructors' level of self-efficacy and dominant teaching styles, descriptive analyses were conducted. It was revealed that the instructors' level of self-efficacy was highest in instructional strategies, and lowest in student engagement. It was observed that they mostly preferred facilitator teaching style. To determine if subscales of teacher self-efficacy were predictors of teaching styles, multiple regression analyses were employed. The results indicated that efficacy in student engagement could predict personal model, facilitator and delegator teaching styles, and efficacy in instructional strategies was the predictor of personal model, facilitator and formal authority teaching styles. Expert teaching style was predicted by efficacy in classroom management.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtHEfgMWMO6Yb75gbUA3EvgRFTizLVKzDaF3dP0-QjRF3https://hdl.handle.net/20.500.14065/4956
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]