The effects of tablets on students' English vocabulary learning
Abstract
Bu çalışmada, Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme (FATİH) Projesi kapsamında eğitim öğretim hayatına sunulan akıllı tahta ve tablet bilgisayara karşı öğrencilerin görüşlerinin incelenmesinin yanı sıra yabancı dil olarak öğretimi yapılan İngilizce derslerinde tabletlerin İngilizce kelime öğrenimindeki yerine ilişkin bir karışık method çalışması yürütülmüştür. Çalışmanın örneklem grubunu Erzincan ilinde seviyeleri sınav ile tespit edilmiş aynı şartlara sahip 112 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin yarısı kontrol grubunu diğer yarısı da deney grubunu temsil etmektedir. Veriler, öğrencilerin derslerde tablet ve akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşlerini belirttikleri anketler, kelime bilgi ölçeğinden toplanan istatiksel sonuçlar, kelime öğrenimine yönelik yapılan uygulamalar, sınıf içi gözlemler ve yarı yapılandırılmış anketler sonucunda elde edilmiştir. Öğrencilerin İngilizce derslerinde tablet kullanımına ilişkin görüşleri ile ilgili 12 maddelik anket kelime öğretimine yönelik çalışmanın öncesinde ve sonrasında olmak üzere iki kere uygulanmıştır. Bu yöntem ile amaca yönelik kullanıldığında tabletlerin kelime öğrenme üzerindeki etkisini görmek niyetlenmiştir. Bu çalışmada asıl amaç; mobil öğrenmenin önemini ve kalıcılığını tespit etmekdi. Çalışma daha çok mobil öğrenmeyi destekleyen tablet kullanımını incelediğinden akıllı tahta kullanımına yönelik 24 maddelik anket sadece bir kere ugulanmıştır. Deney grubu üzerinde tabletler kullanılarak yapılan kelime bilgi ölçekleri önce, sonra ve takip olmak üzere 3 kere uygulanmıştır. Bu çalışma hem nicel hem de nitel araştırmaları içerdiğinden karışık bir methoda sahiptir. Nicel araştırma yöntemleri ile elde edilen verilerin analizinde istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Yapılan istatiksel değerlendirmeler ve nitel gözlemler ışığında İngilizce derslerinde tablet kullanımının öğrencilerin İngilizce kelime öğrenmelerinde ve de kelimeleri hatırlamalarında önemli derecede olumlu etkileri olduğu tespit edilmiştir. In this study, in addition to the examination of the opinions of the students towards Interactive whiteboards and Tablets presented to the education field within the scope of the Project for Increasing Educational Opportunities and Technological Improvement (FATIH) Project, a mixed research method was carried out to study the place of the tablets on vocabulary teaching in English language lesson which was taught as a foreign language. The sample group of the study constitutes 112 secondary school students with the same conditions determined by the level examinations in the province of Erzincan. Half of these students represent the control group and the other half represents the experimental group. The data were collected as a result of the questionnaires in which the students gave their opinions about the use of tablets and interactive whiteboards in the lessons, the statistical results were gathered in vocabulary knowledge scale, the applications used for vocabulary teaching, classroom observations and semi-structured interviews. The 12-item questionnaire on students' opinions about tablet use in English classes was administered twice before and after the study of vocabulary teaching. With this method it is intended to see when they are used according to the aim the effect of the tablets on vocabulary learning. The main purpose of this study is; to determine the importance and permanence of mobile learning. As the study examined the use of tablets to support mobile learning, the 24-item questionnaire for smart board use was conducted only once. Vocabulary knowledge scales for the experiment group were applied 3 times pre, post and follow-up. This study involves both quantitative and qualitative research and therefore has a mixed method. Statistical methods were used in the analysis of data collected with quantitative research methods. It has been determined that the use of tablets in the English lessons in the light of the statistical evaluations and qualitative observations have significant positive effects on students' learning and remembering of words in English.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB64c1i7kfY9fxQJbp38wWH2QjrIzt9kdx0fTBFC6Dv2-0https://hdl.handle.net/20.500.14065/4961
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Automatic detection of spina bifida occulta with deep learning methods from plain pelvic radiographs
Duran, S.; Üreten, K.; Maraş, Y.; Maraş, H.H.; Gök, K.; Atalar, E.; Çayhan, V. (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2023)Purpose: Spina bifida occulta (SBO), which is the most common congenital spinal deformity, is often seen in the lower lumbar spine and sacrum. In this study, it is aimed to develop a computer-aided diagnosis method that ... -
The effects of Flipped Learning Model in teaching English grammar
Seçilmişoğlu, Ceren (Ufuk Üniversitesi, 2019)Teknoloji alanındaki ilerlemeler, dil öğretiminde geleneksel sınıf ortamında gözlenen ortam yerine farklı bir yöntemin kullanımını mümkün kılar. Böylece sınıfta yapılan açıklama ile kaybedilen zaman ve verilen ev ödevi, ... -
The effects of cooperative learning strategies on vocabulary skills of 4th grade students
Bilen, Didem (Ufuk Üniversitesi, 2015)Bu çalışma işbirlikçi öğrenme stratejilerinin 4.sınıf öğrencilerinin kelime öğrenimini üzerindeki etkisini incelemek için yapılmıştır. Bu çalışma, ayrıca denek grubundaki öğrencilerin işbirlikçi öğrenmeye tutumlarını ...