Üniversite öğrencilerinin sosyal uyum düzeyleri ile anlamlı yaşam çabası ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin sosyal uyum düzeyleri ile anlamlı yaşamçabası ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bununla birlikte öğrencilerin sosyal uyum özellikleri cinsiyet, aile gelir düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, psikolojik bir destek alma durumu, mutluluk düzeyi ve yaşamı anlamlı bulma düzeyi değişenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Afyon Kocatepe Üniversitesi'nin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 192 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Sosyotropik-otonomik kişilik ölçeği; Oxford Mutluluk ölçeği ve Anlamlı yaşam çabası ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin sosyal uyum düzeylerinin cinsiyet, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, psikolojik destek alma ve yaşamı anlamı bulma değişkenleri açısından farklılaşmazken, aile gelir düzeyi ve mutluluk düzeyi değişkenleri açısından farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin sosyal uyum özellikleri ile anlamlı yaşam çabası düzeyleri açısından sosyotropi değişkeni açısından pozitif yönde anlamı ve zayıf bir iişki elde edilirken, otonomi alt boyutunda anlamlı bir ilişki elde edilmemiştir. Bununla birlikte öğrencilerinin sosyal uyum özellikleri ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin anlamlı olmadığı bulgusu elde edilmiştir. Son olarak anlamlı yaşam çabası düzeyi ile mutluluk düzeyi arasında negatif yönde, anlamlı zayıf bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır The main purpose of this study is to investigate the relationship between social adjustment levels of university students and happiness and meaning in life levels. In addition, social adjustment levels of the students were examined in terms of gender, family income level, mother education status, father education status, psychological support status, level of happiness and level of perceiving life as meaningul variables. The sample of the study consisted of 192 students from various faculties of Afyon Kocatepe University. Personal information form, Sociotropic-autonomic personality scale; Oxford Happiness Scale and Meaning in Life Scale were used to obtain the data. As a result of the study, significant differences were not obtained between social adjustment levels of the students and the variables of gender, mother's education status, father's education status, psychological support and perceiving life as meaningful level. On the other hand, significant differences were found between family income level and happiness level of the students. In terms of social adjustment and perceiving lide as meaningful levels of students, positive and weak relationship were obtained in terms of sociotropy dimension, but no significant relationship was found in autonomy dimension. However, the relationship between social adjustment and happiness levels of students was not significant. Finally, it is concluded that there was a negative and significant weak relationship between perceivinglife as meaningfull and happiness level of the students.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwLpHWbYFTg47QG-8nxa79tNN9K3X5Xv-oTBrCI5xA4i0https://hdl.handle.net/20.500.14065/4977
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]