Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Orhan
dc.contributor.authorYıldız, Meryem
dc.date.accessioned2022-03-11T15:05:31Z
dc.date.available2022-03-11T15:05:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBtUapkNFIuq1AkJ8iwfcIq4PAzgVnd0V5O9z9h41d-0l
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14065/5024
dc.description.abstractBu araştırma kişilik özellikleri, yaş cinsiyet ve eğitim düzeyi ile dijital oyun türü tercihleri ve oyun oynama alışkanlıkları arsındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini yaşları 18 ile 64 arasında değişen 200 kadın ve 185 erkek olmak üzere toplam 385 gönüllü katılımcı oluşturmuş; veri toplama aracı olarak Beş Faktör Kişilik Ölçeği ile katılımcıların oyun türü tercihlerine ve alışkanlıklarına ilişkin sorular da içeren bir demografik bilgi formundan yararlanılmıştır. Kişilik boyutları ile oyun türü tercihleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılan regresyon analizleri sadece nevrotiklik boyutu ile aksiyon-macera türü oyunları tercih etme arasında anlamlı bir ilişki bulunduğunu; strateji, simülasyon ve rol oynama türü oyları tercih etmenin beş kişilik boyutun herhangi biri ile ilişkisinin bulunmadığını ortaya koymuştur. Kişilik boyutları ile oyun aynama alışkanlıkları arasındaki ilişkileri belirlemeye yönelik analizlerin sonuçları ise günlük oyun oynama süresi ve haftalık oyun oynama sıklığı ile öz disiplin arasında negatif, nevrotiklik arasına pozitif yönde anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Dışa dönüklük boyutunun ise günlük oyun oynama süresi ile negatif, haftalık oyun oynama süresi ile pozitif yönde ilişkili olduğu görülmüştür. Demografik değişkenlere ilişkin analizlerin sonuçları erkeklerin kadınlardan, genç yaş grubundaki katılımcıların orta yaş grubundaki katılımcılardan, eğitim düzeyi lise ve altında olan katılımcıların üniversite ve lisansüstü düzeyde eğitimli olan katılımcılardan daha uzun süre daha sık oyun oynadıklarını ortaya koymuştur. Katılımcıların oynamayı en çok tercih ettikleri oyun türü strateji oyunları olduğu görülmüştür. Bu oyun türünü sırasıyla simülasyon oyunları, aksiyon-macera oyunları ve rol oynama türü oyunlar izlemektedir. Katılımcıların oyun türü tercihleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı ölçüde farklılaşmakta, yaş ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre ise herhangi bir farklılaşma göstermemektediren_US
dc.description.abstractYILDIZ Meryem. The Relationship between Personality Characteristics, Age, Gender, Education Level and Digital Game Genre Preferences. Master's Thesis, Ankara, 2019. This study aimed to investigate the associations of personality characteristics and some demographic variables with game genre preferences and gaming habits. Two hundred females and 185 males participants ranging from 18 to 64 years of ages completed Five Factor Inventory and a demographic information form also containing questions about game genres preferences and gaming. Strategy games appeared to be most preferred game genre followed by simulation games, action-adventure games and role-playing games The analysis concerning personality dimension showed that neuroticism significantly predicted preference for action-adventure games. No other significant relationship was observed between personality dimension and game genre preferences . As to the relationship between personality dimensions and gaming habits, it was found that conscientiousness was negatively and neuroticism was positively correlated with longer and frequent game playing. Extraversion was negative correlated with daily game playing hours, but positively correlated with weekly game playing frequency. The results of analysis concerning demographic variables showed that male participant as compared with female participants, younger participants as compared with middle aged participants and lower educated participants as compared with undergraduate and graduate students played video games more frequently and spent more time playing video games. Significant gender differences for the preference of game genre was observed. Age and educational level showed no significant relationship with game genre preferences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUfuk Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectBeş Faktör Kişilik Ölçeğien_US
dc.subjectKişilik Özelliklerien_US
dc.subjectKişilik Boyutlarıen_US
dc.subjectDijital Oyun Türü Tercihlerien_US
dc.subjectOyun Oynama Alışkanlıkları.en_US
dc.titleKişilik özellikleri, cinsiyet, yaş ve eğitim düzeyi ile dijital oyun türü tercihleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between personality traits, gender, age, and education level and digital game type preferencesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorYıldız, Meryem
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid608475en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster