Hasta hakları ve Gölcük Necati Çelik Devlet Hastanesi personeli ile hastaneye müracaat eden hastaların hasta hakları konusundaki bilgi seviyelerinin ölçülmesi
Abstract
Bu çalışmada; sağlık hizmet kalitesinde ve hasta memnuniyetinde önemli bir yeri olan hasta hakları konusunda, Sağlık Bakanlığına bağlı Kocaeli Gölcük Necati Çelik Devlet Hastanesi personeli ile hastaneye müracaat eden hastaların bilgi seviyelerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde; hasta/hastalık, sağlık, hak kavramları, ikinci bölümünde; hasta hakları, hasta haklarının tarihsel gelişimi, ülkemizde hasta hakları ve Türkiye'de hasta hakları ile ilgili mevzuat incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise; bahse konu hastane personeli ile hastaneye müracaat eden hastalara hasta hakları konusundaki bilgi seviyelerini ölçmek amacıyla uygulanan anketlerin analizleri yapılmıştır. Gölcük Devlet Hastanesi Personeli ile Hastaneye Müracaat eden hastalara iki ayrı anket uygulanmıştır. 128 hastaya 8 "Kişisel" 22 "Hasta Hakları Genel Bilgi Düzeyi" sorusundan oluşan, 159 hastane personeline (Doktor/Hemşireler vs.) 16 "Kişisel" 25 "Hasta Hakları Genel Bilgi Düzeyi" sorusundan oluşan iki ayrı anket 05 Nisan 2013 ile 15 Haziran 2013 tarihleri arasında uygulanmış elde edilen veriler SPSS 15.0 for Windows programında değerlendirilmiştir ve analizler yapılmıştır. In this paper, it is aimed to assess the level of awareness of the crew of Gölcük Necati Çelik State Hospital and the people whom seek treatment with respect to patient rights, as it is of utmost importance in the quality of health services and patient satisfaction. In the first chapter, fundamental terms such as patient/illness, health and rights are explained; whereas in the second chapter, patient rights, its historical development, patient rights in Turkey and such legal aspects are addressed. In the third chapter, questionnaires, which were prepared to determine the awareness level with respect to patient rights and replied by hospital crew and patients, were analysed. In this study, two different questionnaires were answered by the crew of Gölcük State Hospital and patients. 128 patients replied to 8 "personal" and 22 general level of knowledge with respect to patient rights" questions, while 159 members of hospital crew replied to 16 "personal" and 25 "general level of knowledge with respect to patient rights" questions between 5 April-15 June 2013 and the data attained were analysed with SPSS 15.0 ans evaluated.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52v64WkJ58xG-9qv5PcuXbyJNfD6Uxm0yhMGyIswD3_4Ohttps://hdl.handle.net/20.500.14065/5104
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]