Covid-19 pandemisinde çevrimiçi alışveriş ve müşteri değerlendirmesi
Abstract
İnsanlık; tarih boyunca birçok salgın hastalıkla karşılaşmıştır. Yirmi birinci yüzyılda ise sars, influenza (H1N1), Mers, Ebola, Zika ve son olarak da tüm dünyayı etkisine alan koronavirüs (Covid-19) pandemisiyle karşılaşmış ve yine birçok insan bundan olumsuz etkilenmiştir. Gelişmekte olan yeni çağ, insan için alışveriş yaşamında önemli yer tutan olgulardan biridir. 1990'lı yılların başlarında yaşamımıza giren e-ticaret, küreselleşen ve gelişen dünyada pek çok ülkenin yanı sıra Türkiye'de de daha fazla önem ve ilgi kazanmaya başlamıştır. Klasik anlamda mağazaları gezerek alışveriş yapan tüketiciler internetin getirdiği faydalardan biri olan online alışverişi de tercih eder hale gelmişlerdir. Online alışverişi bireylerin internete bağlı cihaz yardımıyla başka bir aracıya ihtiyaç duymadan çeşitli ürünleri ve hizmetleri anlık olarak satın aldıkları bir sistem olarak belirtmek mümkündür. Doğal afet durumları veya Covid-19 salgını gibi tüm dünyayı oldukça fazla etkilemiş olan beklenmedik olaylar, ulusal ve uluslararası alanda etkinlikler gösteren büyük şirketleri negatif açıdan etkilemiştir. Bu doğrultu da yapılan çalışmanın amacı, 2019 sonu ve 2020 başından günümüze kadar bütün dünyada ortaya çıkan Covid-19 pandemisinin, kişilerin e-ticarete olan yaklaşımını incelemektedir. Araştırmanın temel amacı Aralık ayında Çin Halk Cumhuriyeti'nin Wuhan kentinde ortaya çıkmış ve tüm dünyayı hızlı bir şekilde etkisi altına alan koronavirüs pandemisinin oluşturduğu hastalık algısının, tüketicilerin online alışveriş durumuna ve davranışına yansımasını ölçmeye yöneliktir. Humanity has encountered many epidemic diseases throughout the history. In the twenty-first century whole world has faced with pandemics like Sars, Influenza (H1N1), Mers, Ebola, Zika and finally the corana virus (Covid-19) which had great negative impact on population and their activities. Shopping is an activity which holds very important place in life of today generation. Time passed and online shopping, which entered our lives in the 1990s, became more important in many countries in the World as well as in Turkey. Nowadays consumers instead of visiting the stores for shopping in the classical manner prefer one of the positive factors mattered by internet- online shopping. It can be specified as a system which with the help of an internet connected devices which enables individuals to purchase products and services instantly without the need for another intermediary. Any types of emergency situations like natural disasters such as floods, fires, earthquakes and even pandemic (Covid-19) have negative impact on the national and / or international businesses. In this sense, the aim of the study is to examine the effect on shopping preferences brought by occurred all over the World Covid-19 outbreak which started at the end of 2019 and the beginning of 2020. The major goal of the study is to measure the reflection on consumers online shopping status, behavior and disease perception created by pandemic situation caused by corona virus which was originated on December, in province of Wuhan, Republic of China and rapidly affected whole world.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAkYWaFyQV5nIPihTJqZSFprel2ZDIbfOOPeTszCBEHRXhttps://hdl.handle.net/20.500.14065/5196
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]