Students' attitudes towards and beliefs about task based language teaching and its effects on language self-efficacy beliefs
Abstract
Bu çalışma Özel Amaçlı İngilizce Sınıflarında ,Görev Temelli Dil Öğretimi yönteminin kullanılmasına karşı öğrenci tutumunu ve yöntemi kullanmanın, öğrencilerin İngiliz Dili Öz-yeterlik inancına yansımasını araştırmayı amaçlamaktadır.Bu amaçla, bir vakıf üniversitesinde, "Havacılık Yönetimi İngilizcesi" dersini alan "Section 1" öğrencileri (34 katılımcı ) deney grubunu;"Section 2" öğrencileri (32 katılımcı) kontrol grubunu oluşturmuştur.Çalışmada"Yarı-Deneysel Desen / Ön Test- Son-Test Kontrol Gruplu Seçkisiz Desen Tasarımı"kullanılmıştır. Deney grubu 6 hafta süresince derslerini Görev Temelli Dil Öğretim Yönteminin prensiplerine göre işlerken, kontrol grubu ders kitabı odaklı İçerik Temelli Dil Öğretim Yöntemi ile ders işlemiştir. Çalışma kapsamında veri toplamak için "Anket Uygulaması" ve "Yarı-yapılandırılmış Görüşme" yapılarak niteliksel ve niceliksel veri toplanmıştır. Öğrencilerin İngiliz Dili Öz- Yeterlik inançlarındaki farklılığı tespit edebilmek için 22 sorudan oluşan "Yüksek Öğretim Öğrencileri için İngilizce Dil Becerilerine Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği." uygulamanın başında ve sonunda ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin Görev Temelli Dil Öğretimi 'nin kullanılmasına karşı tutumuna dair niteliksel veri, Deney grubu öğrencilerinin görevlere ilişkin düşüncelerini öğrenmek için anket uygulayarak ve deney ve kontrol grupları içerisinde 7şer katılımcı ile derinlemesine mülakatlar yaparak toplanmıştır. Veri analizi sonucunda öğrencilerin TBLT kullanımına ilişkin olumlu tutum sergiledikleri bulunmuştur. Öğrencilerin okuma, dinleme, ve konuşma becerilerinde İngiliz dili öz yeterlik inancı seviyelerine ilişkin ortalama puanlarında artış olduğu; ancak artışın parametrelerde istatistiksel anlamda önemli bir fark yaratmadığı tespit edilmiştir. This study aims at investigating the students' attitude towards using Task Based Language Teaching (TBLT) in ESP Classes and its reflection on their English Language Skills Self Efficacy Beliefs. Students taking the course of "English for Aviation Management" in "Section 1" (34 participants) were grouped as the experimental group and the ones taking the course in "Section 2" (32 participants) were grouped as the control group. The research was planned as Mixed Method, Quasi-Experimental Research Design – Pretest-Posttest Nonrandomized Control Group Designs". While the experiment group was being trained through the principles of TBLT for 6 weeks, the control group was taught via Content Based Language Teaching (CBLT). Both quantitative and qualitative data were collected by conducting a survey, a questionnaire, and semi-structured interviews within the study. To test the difference between the students' English Language Skills Self Efficacy Beliefs, "English language skills self-efficacy belief scale for higher education students", including 22 questions, was conducted at the beginning and at the end of the study as pre-test and post-test. Qualitative data for the students' attitude towards using TBLT were collected by conducting a survey and having semi-structured interviews with the students from both the experimental group and the control group, including 7 participants in each. As a result of the data analysis, it was found that students had positive attitude towards the use of TBLT. There were increase in the means of their language self-efficacy belief levels in reading, listening, and speaking skills. However, there were no statistically significant differences in the parameters.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1B6xfqe854YRIB59BSSv653pAAcgzOOO4Lv1FZbhXRhXhttps://hdl.handle.net/20.500.14065/5254
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
An analysis of preparatory school EFL instructors' perceptions on integrating internet-assisted technologies into classroom use
Öztok, Özden (Ufuk Üniversitesi, 2019)Teknoloji hayatımızın her alanında kullanılmaktadır bu yüzden eğitiminin ayrılamaz bir parçası olduğu gerçeği şaşırtıcı değildir. Teknoloji ve teknolojik aletlerin kullanımı hem öğrencilere hem de öğretmenlere üretmek, ... -
The effects of Flipped Learning Model in teaching English grammar
Seçilmişoğlu, Ceren (Ufuk Üniversitesi, 2019)Teknoloji alanındaki ilerlemeler, dil öğretiminde geleneksel sınıf ortamında gözlenen ortam yerine farklı bir yöntemin kullanımını mümkün kılar. Böylece sınıfta yapılan açıklama ile kaybedilen zaman ve verilen ev ödevi, ... -
Use of l1 in efl classes and teachers' and learners' opinions on the issue (A case study in a Turkish state primary school)
Erdoğan, Sevda (Ufuk Üniversitesi, 2015)Yabancı dil öğretimi yapılan sınıflarda ana dili kullanımı uzun süredir sıkça tartışıla gelen bir konudur. Bazı eğitimciler hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin ana dili kullanmaması gerektiği tezini savunurken, diğer bir ...