X, Y, Z kuşaklarının yönetim algılarındaki farklılıkları ve teknolojinin bu farklılıkların oluşumuna etkisi: Ankara Teknokent uygulamaları
Abstract
POLAT, Yeliz. X, Y, Z Kuşaklarının Yönetim Algılarındaki Farklılıkları ve Teknolojinin Bu Farklılıkların Oluşumuna Etkisi: Ankara Teknokent Uygulamaları, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2021. Gerçekleştirilen çalışmada X, Y ve Z kuşakları üyelerinin yaşadıkları toplumsal, kültürel, ekonomik olayların oluşturduğu karakteristik özellikleri ile aralarındaki farklılıklardan yola çıkarak çalışma hayatında gösterdikleri davranış ve tutum farklılıkları incelenmiştir. Kuşaklar arasında bulunan farklılıklara gelişen teknolojinin etkisi araştırılmıştır. Gerçekleştirilen araştırma ile hızla ilerleyen teknolojinin yarattığı gelişim ve değişim rüzgarında örgütlerin hayatta kalabilmeleri için, gelecek yıllarda birarada çalışacak olan kuşaklar arasında çatışmaları engelleyecek tedbirlerin alınması, teknolojiyi yakından takip ederek kuşak çalışanlarının ihtiyaçlarına yönelik örgüt stratejilerini belirlemeleri gerektiği görülmüştür. Çalışmada 5'li likert ölçeği kullanılan online anket uygulamasında katılımcıların demografik özellikleri hakkında bulgulara ulaşabilmek için 5 değişken kullanılmıştır. 21 sorudan oluşan anket uygulaması 296 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Sorular için beklenen tutumlar "Kesinlikle Katılmıyorum", "Katılmıyorum", "Kararsızım", "Katılıyorum" ve "Kesinlikle Katılıyorum" cevapları ile değerlendirilmiştir. Uygulama sonrası elde edilen veriler, SPSS Programı ile güvenilirlik testi, normallik testi, çapraz tablolar, ki kare uygulamaları ile ölçülmüştür. Çalışmada elde edilen veriler sonucunda kuşaklar arasında bulunan farklılıkların çalışma hayatında çatışmalara neden olabileceği görülmüştür. Teknolojinin gelişimi, dijitalleşme, küreselleşme gibi etkenlerde çalışma koşulları ile yönetim anlayışları da değişmeye başlamıştır. Bu nedenle kuşaklar arasındaki yönetim algıları farklılıklarına teknolojinin etkisinin anlaşılabildiği, bu yönde önlemler geliştirilebildiği ve uygulamaya başlanabildiği takdirde teknoloji X, Y ve Z kuşaklarının örgüt içinde verimliliklerini arttırabilecek önemli bir unsur haline gelebileceği görülmüştür. POLAT, Yeliz. The Differences in Management Perceptions of the X, Y, Z Generations and the Effect of Technology on the Formation of These Differences: Ankara Technopolis Applications, Master Thesis, Ankara, 2021. In the study, the differences in behavior and attitude that the members of the X, Y and Z generations show in their working life were examined based on the characteristic characteristics of social, cultural and economic events they experience and the differences between them. The effect of developing technology on differences between generations has been investigated. Rapidly advancing the development of technology and the research performed for the survival of organizations in the wind of change in the future generations who will work together to take measures to prevent conflicts between technology generation of employees that they need to create strategies oriented to the needs of the organization was observed. In the online survey application, where the likert scale of 5 was used in the study, 5 variables were used to reach conclusions about the demographic characteristics of the participants. The survey, consisting of 21 Questions, was conducted with 296 participants. Expected attitudes for questions were evaluated with the answers "strongly disagree", "Disagree", "undecided", "agree" and "strongly agree". Data obtained after the application was measured by reliability test, normality test, cross tables, chi square applications with SPSS program. As a result of the data obtained in the study, it was observed that differences between generations can cause conflicts in working life. Working conditions and management approaches have also begun to change in factors such as technology development, digitalization, globalization. For this reason, it has been seen that if the impact of technology on the differences in management perceptions between generations can be understood, measures in this direction can be developed and implemented, technology can become an important element that can increase the efficiency of Generations X, Y and Z in the organization.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAoWPKscJuJJ51n2yMcq8jUVQ-i4sCb7hmRd9FWXQuMRHhttps://hdl.handle.net/20.500.14065/5306
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Frederick Herzberg'in çift faktör kuramı'nın X ve Y kuşakları açısından değerlendirilmesi
Çelemli, Onur (Ufuk Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada, Frederik Herzberg'in Çift Faktör Teorisi'nde ortaya konmuş olan hijyen faktörleri (ücret, iş güvenliği, çalışma koşulları, denetim düzeyi ve niteliği, kişiler arası ilişkiler, çalışanın kişisel hayatı, ... -
X ve Y kuşak çalışanlarının birbirlerine ilişkin algılarının iletişimlerine etkileri (Bir kamu kurumu örneği)
Özçay, Selim (Ufuk Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı; insan kaynakları yönetiminin işlev ve görevlerinin gerçekleştirilmesini etkileyen faktörler doğrultusunda bir kamu kurumunda çalışan X ve Y kuşak çalışanlarının birbirlerine ilişkin algılarının ... -
Tüketicilerin hazır gıdalara karşı tutum ve niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Y kuşağına yönelik bir araştırma
Karatekin, Sarper (Ufuk Üniversitesi, 2020)Bu çalışma Y kuşağı tüketicilerinin hazır gıdalara karşı tutum ve niyetlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Birinci bölümde sosyal kuşaklar hakkında genel bilgilerin yanı sıra Y kuşağının ...