High school's students' views about using literature in English classes
Abstract
Bu çalışmanın amacı 10. sınıf lise öğrencilerinin İngilizce derslerindeki edebiyat kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden biri üçleme yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın nitel boyutunda, araştırmacı tarafından hem öğrencilere hem de öğretmenlere yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formları hazırlanmıştır. Ayrıca araştırmanın nicel boyutunda Yalçınkaya (2011) tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da özel bir lisede 10. sınıfta okuyan 25 öğrenci ve 3 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğrenciler maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla belirlenmiştir. Öğrencilerle ve öğretmenlerle yapılan görüşmeler ses kayıt cihazıyla kaydedilmiş ardından araştırmacı tarafından yazılı hale getirilmiştir. Yazılı hale gelen görüşme verileri içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Anket sonuçları ise SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin büyük çoğunluğu ve öğretmenler açısından, edebiyatı İngilizce derslerinde kullanmanın eleştirel düşünme becerilerini geliştirme, öğrenme motivasyonlarını arttırma, hedef kültürü tanıma, dil becerilerini geliştirme açısından avantaj sağladığını ortaya koymuştur. Fakat öğrencilerden bir kısmı ve öğretmenler İngilizce dersinde edebiyat kullanmanın bazı dezavantajları olduğunu belirtmişlerdir. Bu bağlamda, öğrenciler, İngilizce derslerinde edebiyat kullanmanın avantaj ve dezavantajlarını da göz önünde bulundurarak bazı önerilerde de bulunmuşlardır. The incentive behind this study is to investigate 10th grade high school students' opinions about using literature in their English classes. Triangulation which is the most well-known and common approach of mix method was used in the study. A semi structured interview forms were prepared by the researcher both for the students and the teachers for the qualitative part of the study. Moreover, as for the quantitative part, the questionnaire developed by Yalçınkaya (2011) was used to collect data. 25 high school students studied at 10th grade in a private high school in Ankara were the study group of the research. While deciding the study group, maximum variation sampling was used. Before analyzing the data, the students were asked questions about using literature in their English classes, and their responses were recorded. The recorded data were transcribed. Then as data analysis method, content analysis was used. Moreover, the results of the questionnaire were analyzed by using SPSS. Furthermore, before analyzing the data of the interviews of the teachers their responses were recorded as well. The results of the study showed that the majority of students and teachers think that using literature in their English classes advantages in terms of improving their critical thinking skills, their learning motivation, getting know the target culture, improving their language skills. However, some students and also teachers indicated that using literature in English class has some disadvantages. Also, by considering the advantages and disadvantages of using literature in English classes, the students also presented some suggestions.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-ZHWClBHa4Pdmf4s6mgT10aC_x8dmOB9sd1cpAe8Na49https://hdl.handle.net/20.500.14065/5325
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]