Browsing by Author "Özkan, Neslihan"
Now showing items 1-20 of 23
-
An analysis of preparatory school EFL instructors' perceptions on integrating internet-assisted technologies into classroom use
Öztok, Özden (Ufuk Üniversitesi, 2019)Teknoloji hayatımızın her alanında kullanılmaktadır bu yüzden eğitiminin ayrılamaz bir parçası olduğu gerçeği şaşırtıcı değildir. Teknoloji ve teknolojik aletlerin kullanımı hem öğrencilere hem de öğretmenlere üretmek, ... -
Analysis of the 8th grade English course in terms of 21st century skills
Elgün, İmgehan Özkan (Ufuk Üniversitesi, 2021)Günümüzde öğrencilerin dünyanın hızına ayak uydurabilmeleri için farklı becerilere sahip olmaları gerekmektedir. Bu bağlamda 21. yüzyıl becerilerinin eğitim yoluyla desteklenmesinin öğrencilerin hem akademik hem de iş ... -
Attitudes of efl instructors towards e-learning
Burak, Cihat (Ufuk Üniversitesi, 2021)Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğretim görevlilerinin çevrimiçi öğrenmeye karşı tutumlarını, ve bir çevrimiçi öğrenme ortamındaki motive edici ve engelleyici faktörleri incelemeyi hedeflemektedir. Bu olay çalışmasında, ... -
Automated writing evaluation use in an EFL context: From paragraph writing to essay writing
Gençer, Özlem (Ufuk Üniversitesi, 2019)Yazılı İngilizce dil öğrenen bir kişinin akademik başarısının önemli bir parçasıdır ancak bazı geleneksel öğretim yöntemleriyle yazma becerisini öğrenmek ve geliştirmek oldukça zordur. Bu nedenle, son zamanlarda Bilgisayar ... -
A case study in ninth grade students at a state school; differences between Kahoot! and traditional activities in terms of vocabulary retention
Emecen, Sevim (Ufuk Üniversitesi, 2019)Bu çalışma Milli Eğitime bağlı Ankara Saray Kocalar Anadolu İmam Hatip Lisesinde, dokuzuncu sınıfta öğrenim gören öğrenciler üzerinde bir durum çalışması olarak yürütülmüştür. Bu çalışmada, internet üzerinde oynanan Kahoot! ... -
The effects of tablets on students' English vocabulary learning
Doğan, Gül (Ufuk Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme (FATİH) Projesi kapsamında eğitim öğretim hayatına sunulan akıllı tahta ve tablet bilgisayara karşı öğrencilerin görüşlerinin incelenmesinin yanı sıra ... -
The effects of the drama technique "improvisation" on the anxiety in English speaking skill
Çırkan, Hasan Emre (Ufuk Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, İngilizce dilindeki özellikle Türk öğrenciler için söz konusu olan konuşma kaygısı probleminin üstesinden, onlar kendileri bir hazırlık yapmaksızın ve öğretmenleri gibi başka bir kişi tarafından müdehale ... -
The effects of using corpus-based materials in vocabulary instruction
Çilak, Evin (Ufuk Üniversitesi, 2017)Bu çalışma derlem temelli materyallerin hazırlık sınıfı öğrencilerinin kelime öğrenmeleri üzerindeki etkisini araştırmıştır. Çalışma aynı zamanda denek grubundaki katılımcıların bağlam temelli kelime öğretimine karşı ... -
Evaluation of a preparatory school A2 level program according to instructor and student opinions
Sönmez, Seda (Ufuk Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, bir vakıf üniversitesinde A2 düzeyinde bir hazırlık okulu programının etkililiğinin öğretim görevlisi ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Stufflebeam'in (1971) CIPP (bağlam, ... -
An evaluation of secondary school preparatory class English program from the perspective of Bloom's Revised Taxonomy
Güde, Canan Yurdakul (Ufuk Üniversitesi, 2021)Eğitimde program çalışmaları çerçevesinde yapılan uygulamalar, kalite ve niteliğin artmasında büyük rol oynamaktadır. Bu çalışmaların önemli bir basamağı olan değerlendirme basamağı eğitimsel faaliyetlerin iyileştirilmesi ... -
Examination of the philosophies of English instructors working at English preparatory units
Yazgı, Kübra (Ufuk Üniversitesi, 2020)Bu araştırma, İngilizce Hazırlık Birimlerinde görev yapan öğretim görevlilerinin benimsedikleri eğitim felsefelerinin ne olduğunu ve bu tercihlerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemiştir. ... -
Foreign language anxiety: A study at Ufuk University Preparatory School
Karabıyık, Ceyhun; Özkan, Neslihan (2017)The number of studies carried out regards the effects of certain demographic variables on Foreign LanguageAnxiety (FLA) is rather limited in the English as a foreign language (EFL) context. Besides, the findings of ... -
Göreve dayalı öğretim tekniğinin öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmedeki etkisi
Ceylan, Tuğba (Ufuk Üniversitesi, 2016)CEYLAN, Tuğba. Göreve dayalı öğretim tekniğinin öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmedeki etkisi. Ankara, 2016 Bu çalışmanın amacı göreve dayalı öğretim tekniğinin öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini ... -
High school's students' views about using literature in English classes
Elgün, Serkan (Ufuk Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı 10. sınıf lise öğrencilerinin İngilizce derslerindeki edebiyat kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden biri üçleme yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda ... -
Identifying efl instructors' beliefs and practices on learner autonomy
Yıldırım, Fulya Demircan (Ufuk Üniversitesi, 2014)DEMİRCAN YILDIRIM, Fulya. İngilizce Okutmanlarının Öğrenen Özerkliğine Karşı İnanç ve Uygulamalarının Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2014. Bu çalışma Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce ... -
Increasing fluency in speaking through the use of communicative activities
Al-Asadi, Sam (Ufuk Üniversitesi, 2015)Sam Al-asadi. "İletişimsel Konuşma Etkinlikleriyle Konuşmada Akıcılığın Artırılması", Ankara, 2015 İngilizce öğretimi alanında çalışanlar her zaman dili en akıcı biçimde konuşmayı öğretmenin yollarını aramışlardır. Bu ... -
Language learners' readiness for autonomy in a monolingual university context and a course proposal
Musayev, Gamze Cilbir (Ufuk Üniversitesi, 2020)En genel tanımıyla öğrenme özerkliği, bireyin kendi öğrenme sürecini kendi ellerine almasıdır (Holec, aktaran Smith ve diğerleri, 2008). Farklı disiplinlerden de (örneğin Felsefe, Psikoloji, vb.) beslenen bu tanıma yıllar ... -
Organizational factors contributing to teacher burnout on EFL instructors working in a private university with respect to years of experience
Altıntuğlu, Şeyma (Ufuk Üniversitesi, 2021)Son zamanlarda, pek çok öğretmenin kariyerini değiştirmeyi ya da işini bırakmayı düşünmekte olduğu gözlemlenmektedir. Öğretmenlerin işlerinde karşılaşmakta oldukları zorluklar göz önünde bulundurulduğunda, aslında bu hiç ... -
Professional development of English teachers in Turkey
Muhammad, Intesar (Ufuk Üniversitesi, 2019)Bu çalışma, eğitim yeterlilik becerileri sağlayıcılarının Türkiye'deki farklı eğitim kurumlarındaki çoklu eğitim sağlayıcılarını hedefleyerek, eğitimde önemli etkiye sahip olan kritik kategorileri belirleyerek, Türkiye'nin ... -
The relationship between EFL instructors' self-efficacy beliefs and their teaching styles
Özdemir, Merve (Ufuk Üniversitesi, 2020)Bu çalışma, İngilizce öğretim görevlilerinin genel öz yeterlik inançlarının öğrencilerin derse katılımını sağlama, sınıf yönetimi ve ders anlatım stratejileri için seviyelerini bulmayı amaçlamıştır. Bu çalışmanın ikinci ...