Tüzel müşterilerin ana bankalarına yönelik sadakat ve ağızdan ağıza pazarlama davranışını belirleyen unsurlar: Ankara örneklemi
Citation
Eren, B. A. (2021). Tüzel müşterilerin ana bankalarına yönelik sadakat ve ağızdan ağıza pazarlama davranışını belirleyen unsurlar: Ankara örneklemi. Business & Economics Research Journal, 42(2), 419-442. https://doi.org/2619-9491Abstract
Bu çalışma tüzel müşterilerin ana bankalarına yönelik sadakatlerini; algılanan hizmet
kalitesi, müşteri güveni, müşteri tatmini, kurumsal imaj, algılanan değiştirme maliyetleri
ve alternatiflerin cazibesi kapsamında açıklamayı amaçlamaktadır. Çalışmanın diğer bir
amacı ise hizmet kalitesi ve müşteri sadakati ile ağızdan ağıza pazarlama arasındaki
ilişkiyi ortaya koymaktır. Nicel araştırma kapsamında olan çalışmada anket tekniği ile
Ankara’da yerleşik 252 tüzel müşteriden veri toplanmış olup, elde edilen veri yapısal
eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre hizmet
kalitesi, müşteri tatmini ve alternatiflerin cazibesi müşteri sadakatini belirleyen unsurlar
iken; kurumsal imaj, müşteri güveni ve algılanan değiştirme maliyetleri ile müşteri
sadakati arasında bir ilişki bulunmamaktadır. Algılanan değiştirme maliyetleri tek
başında müşteri sadakatini etkilemezken, müşteri tatmini ve sadakati arasındaki ilişkiyi
güçlendirici bir role sahiptir. Son olarak çalışmada elde edilen diğer bir bulgu ise müşteri
sadakati ile ağızdan ağıza pazarlama arasındaki doğrusal ilişkinin varlığıdır.