Başkasına ait markanın internette yönlendirici kod (meta tag) olarak kullanılması
Abstract
Hızla gelişen bilim ve tekniğin ticari hayata yansıması, internet üzerinden gerçekleşen hak ihlallerinin de aynı hızda artmasına sebebiyet vermiştir1. Şüphesiz ki hızla gelişen bu bilimsel ve teknik ilerleme hukukun sınırlarını zorlamakta ve yeni doğan teknolojik ihlaller karşısında yasalarımız sessiz kalmaktadır. Nitekim konumuz kapsamında benzer açıdan oluşan sanal sakıncanın giderilmesi için 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin2 madde 9/II-e bendinde 28.01.2009 günlü ve 5833 sayılı yasayla bir değişikliğe gidilerek, meşru bir hak olmaksızın internet üzerinden başkasının markasını yönlendirici kod olarak kullanma açıkça yasaklanmıştır. Biz bu çalışmamızda, öncelikle yönlendirici kod (meta tag) kavramının teknik açıdan incelemesini, daha sonra da 556 sayılı KHK madde 9/II-e ile düzenlenen hükmün hukuksal açılımını sunmaya çalışacağız. Teknik açıklamalarımızda, yönlendirici kod kavramı ve özellikleri ile kavrama aykırı kullanımdan doğan sakıncalar üzerine eğilirken; hukuki açıklamalarımızda 28.01.2009 günlü düzenlemeden önceki ve sonraki hukuki durum karşılaştırılarak okuyucuya anlatılmaya çalışılacaktır.