Predictors of online course satisfaction of turkish learners of english at a turkish university
Abstract
Öğrencilerin geleneksel sınıf ortamı ve zamanına bağlı kalmadan yüksek kalitede eğitim almalarını sağlayan çevrimiçi öğrenme, tüm dünyada artan bir şekilde eğitim ortamlarına dahil edilmekte ve öğrenci memnuniyeti, çevrimiçi öğrenme ortamının kalitesinin önemli bir göstergesi olarak kabul edilmektedir. Alanyazında çevrimiçi öğrenmede öğrenci memnuniyeti ile ilgili pek çok araştırma olsa da, öğrenci memnuniyeti ve bunun yordayıcı değişkenleri hala verimli bir araştırma alanıdır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, dijital okuryazarlık, akademik motivasyon, çevrimiçi öğrenmeye yönelik tutum ve cinsiyetin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin çevrimiçi dersten memnuniyetleri üzerindeki yordayıcı değerlerini incelemektir. Çalışma ayrıca öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye ilişkin görüşlerini araştırmayı da amaçlamıştır. Bu doğrultuda karma yöntem araştırma deseni kullanılarak nicel ve nitel veriler sentezlenmiştir. İlk aşamada, Ankara'da bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 311 çevrimiçi İngilizce dersi öğrencisinin oluşturduğu örneklem araştırmanın nicel kısmına katılmış ve Dijital Okuryazarlık, Akademik Motivasyon, Çevrimiçi Öğrenme Tutum ve E-Kurs Memnuniyeti ölçeklerindeki soruları yanıtlamıştır. Veriler SPSS 25 ile analiz edilmiş ve değişkenlerin öğrenci memnuniyeti üzerindeki tahmin değerlerini test etmek için t-testi, korelasyon, çoklu regresyon ve hiyerarşik regresyon gibi çeşitli analiz yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, katılımcıların çevrimiçi dersten memnun olduğunu (M = 3.48, SD = .81) ve dijital okuryazarlık, akademik motivasyon ve çevrimiçi öğrenmeye yönelik tutumun öğrencilerin çevrimiçi dersten memnuniyetinin önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin memnuniyet, dijital okuryazarlık, akademik motivasyon düzeyleri ve çevrimiçi öğrenmeye yönelik tutumlarında cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur. Nitel veri toplamak için ankete katılmış 20 gönüllü katılımcı ile röportaj yapılmıştır. Nitel analiz sonuçları, memnuniyet için en çok belirtilen nedenlerin "ders esnekliği, ders içeriği ve öğretmen" olduğunu gösterirken, öğrenciler "bilgisayar becerilerinin yetersizliği, zayıf etkileşim ve teknik sorunlar" gibi önemli konulara da işaret etmiştir. Online learning, which enables learners to receive high quality education without relying on traditional classroom space and time, is increasingly being incorporated into educational settings around the globe and learner satisfaction is considered to be a significant indicator of the quality of the online learning environment offered. While there is a lot of research in literature that provides illuminating insight into learner satisfaction with online learning, learner satisfaction and its predictor variables are still a fruitful field to investigate. Hence, the aim of present study was to examine the predictive values of digital literacy, academic motivation, attitudes towards online learning and gender on satisfaction of Turkish EFL students with online course. The study also aimed to investigate the students's views about online learning. Accordingly, mixed-method research design was used by synthesizing quantitative and qualitative data. In the first phase of the study, a sample of 311 online EFL course students studying at a foundation university in Ankara participated in the quantitative part of the study and answered the questions in Digital Literacy Scale, Academic Motivation Scale, Online Learning Attitude Scale and Satisfaction with E-Course Scale. Data were analyzed using SPSS 25. Several analysis methods, including t-test, correlation, multiple regression and hierarchical regression were utilized to test the predictive values of variables on learner satisfaction with online course. Students rated the online course as satisfactory (M = 3.48, SD = .81) and digital literacy, academic motivation and attitudes of the participants towards e-learning emerged as significant predictors of students' satisfaction with online learning. There were no statistically significant differences in students' satisfaction, digital literacy, academic motivation and attitudes towards online learning based on gender. As for the qualitative data collection phase, an interview was performed with 20 volunteer participants. The qualitative analysis results showed "course flexibility, course content and instructor" were the most cited reasons for satisfaction, while they noted valuable concerns, namely, "lack of computer skills, poor interaction and technical problems" to be addressed.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAvu52MgAC41aFpyXO4yysMjBIS4-eT_G5ihxI1EWvehZhttps://hdl.handle.net/20.500.14065/5044
Collections
- Tez Koleksiyonu [671]